Portfolio signature

Gyorsan reagáltak a hazai vállalatok a válságra, kérdés, bírják-e likviditással?

Portfolio
A Training Hungary a koronavírus-járvány és az arra adott korlátozó intézkedések, valamint a várható gazdasági visszaesés kapcsán felmérést készített a hazai vállalatok körében arról, hogyan, milyen intézkedésekkel reagáltak a járványhelyzetre és a válságra, történt-e bércsökkentés vagy létszámleépítés, fejlesztettek-e termékeket vagy szolgáltatásokat kifejezetten a járvány miatt, és hogy mire számítanak a következő hónapokban, a felmérés médiapartnere a Portfolio. Az első körös felmérésre idén március végén, a másodikra a húsvét előtti időszakban került sor, a mostani, harmadik felmérésre pedig május közepén került sor. A legfrissebb, a járvány miatti korlátozások bevezetését követő, húsvét utáni időszakra vonatkozó, több mint 300 hazai vállalkozás válaszain alapuló felmérésből kiderül, hogy a vállalatok elsősorban egészségügyi és HR-jellegű döntéseket hoztak a járványhelyzetre reagálva, utóbbiak azonban már a költségcsökkentést is szolgálták, létszámleépítésre és bércsökkentésre is sor került. Sajnos olyan vállalkozások is vannak, amelyek a válságnak már ebben a korai fázisában is csődközeli helyzetbe kerültek.

A 3. körös felmérés eredményei

A mostani felmérés keretében 329 magyarországi vállalat válaszait értékelték ki, amelyek döntő többsége, közel kétharmada kkv, éves bevételük 100 millió és 1 milliárd forint közé esik, hatoduk bevétele pedig 1 és 10 milliárd forint közötti.

A kérdések már a járvány miatti korlátozások bevezetését követő, húsvét utáni időszakra vonatkoznak. Az első kérdésre adott válaszban azt kellett kifejteniük a vállalatoknak, hogy milyen intézkedéseket hoztak húsvétot követően. A válaszadó cégek 60 százaléka hozott döntést a válsággal kapcsolatban, a lépések többsége HR-jellegű, a vállalatok hetede a munkaidő csökkentése mellett döntött, közel 13 százalékuk továbbra is fenntartotta az otthoni munkavégzést, 9 vállalat létszámleépítés mellett döntött, 8 pedig szabadságolást rendelt el. A járványhelyzet egészségügyi oldalára reagálva több vállalatnál döntöttek egészségügyi szabályokról, személyes tárgyalások mellőzéséről, 6 vállalkozás a bezárás mellett döntött, 3 pedig sajnos csődközeli állapotba jutott.

A járványhelyzet és a válság a vállalatokat is egyre inkább innovációra sarkallja, a cégek több mint ötöde reagált a válságra úgy, hogy új terméket vagy szolgáltatást fejlesztett.

Hogy reagáltak a hazai vállalkozások a válságra?

  • Egészségügyi intézkedések a fókuszban
  • Bércsökkentés, elbocsátás is az étlapon
  • Vannak, akik új terméket, szolgáltatást fejlesztette, vagy iparágat váltottak

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés