Portfolio signature

Gyorsan reagáltak a hazai vállalatok a válságra, kérdés, bírják-e likviditással?

Portfolio
A Training Hungary a koronavírus-járvány és az arra adott korlátozó intézkedések, valamint a várható gazdasági visszaesés kapcsán felmérést készített a hazai vállalatok körében arról, hogyan, milyen intézkedésekkel reagáltak a járványhelyzetre és a válságra, történt-e bércsökkentés vagy létszámleépítés, fejlesztettek-e termékeket vagy szolgáltatásokat kifejezetten a járvány miatt, és hogy mire számítanak a következő hónapokban, a felmérés médiapartnere a Portfolio. Az első körös felmérésre idén március végén, a másodikra a húsvét előtti időszakban került sor, a mostani, harmadik felmérésre pedig május közepén került sor. A legfrissebb, a járvány miatti korlátozások bevezetését követő, húsvét utáni időszakra vonatkozó, több mint 300 hazai vállalkozás válaszain alapuló felmérésből kiderül, hogy a vállalatok elsősorban egészségügyi és HR-jellegű döntéseket hoztak a járványhelyzetre reagálva, utóbbiak azonban már a költségcsökkentést is szolgálták, létszámleépítésre és bércsökkentésre is sor került. Sajnos olyan vállalkozások is vannak, amelyek a válságnak már ebben a korai fázisában is csődközeli helyzetbe kerültek.

A 3. körös felmérés eredményei

A mostani felmérés keretében 329 magyarországi vállalat válaszait értékelték ki, amelyek döntő többsége, közel kétharmada kkv, éves bevételük 100 millió és 1 milliárd forint közé esik, hatoduk bevétele pedig 1 és 10 milliárd forint közötti.

A kérdések már a járvány miatti korlátozások bevezetését követő, húsvét utáni időszakra vonatkoznak. Az első kérdésre adott válaszban azt kellett kifejteniük a vállalatoknak, hogy milyen intézkedéseket hoztak húsvétot követően. A válaszadó cégek 60 százaléka hozott döntést a válsággal kapcsolatban, a lépések többsége HR-jellegű, a vállalatok hetede a munkaidő csökkentése mellett döntött, közel 13 százalékuk továbbra is fenntartotta az otthoni munkavégzést, 9 vállalat létszámleépítés mellett döntött, 8 pedig szabadságolást rendelt el. A járványhelyzet egészségügyi oldalára reagálva több vállalatnál döntöttek egészségügyi szabályokról, személyes tárgyalások mellőzéséről, 6 vállalkozás a bezárás mellett döntött, 3 pedig sajnos csődközeli állapotba jutott.

A járványhelyzet és a válság a vállalatokat is egyre inkább innovációra sarkallja, a cégek több mint ötöde reagált a válságra úgy, hogy új terméket vagy szolgáltatást fejlesztett.

Hogy reagáltak a hazai vállalkozások a válságra?

  • Egészségügyi intézkedések a fókuszban
  • Bércsökkentés, elbocsátás is az étlapon
  • Vannak, akik új terméket, szolgáltatást fejlesztette, vagy iparágat váltottak

Kedves Olvasónk!

Május 11-től a Portfolio signature cikkei – fontos, egyedi elemzések – csak egyedi hozzáféréssel olvashatók. A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 3490 forint, augusztus 11-ig 50%-os kedvezménnyel 1745 forint. Az éves előfizetés díja 34900 forint, a fizetés egyszerűen, online tranzakcióval működik.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések