A 3. körös felmérés eredményei
A mostani felmérés keretében 329 magyarországi vállalat válaszait értékelték ki, amelyek döntő többsége, közel kétharmada kkv, éves bevételük 100 millió és 1 milliárd forint közé esik, hatoduk bevétele pedig 1 és 10 milliárd forint közötti.

A kérdések már a járvány miatti korlátozások bevezetését követő, húsvét utáni időszakra vonatkoznak. Az első kérdésre adott válaszban azt kellett kifejteniük a vállalatoknak, hogy milyen intézkedéseket hoztak húsvétot követően. A válaszadó cégek 60 százaléka hozott döntést a válsággal kapcsolatban, a lépések többsége HR-jellegű, a vállalatok hetede a munkaidő csökkentése mellett döntött, közel 13 százalékuk továbbra is fenntartotta az otthoni munkavégzést, 9 vállalat létszámleépítés mellett döntött, 8 pedig szabadságolást rendelt el. A járványhelyzet egészségügyi oldalára reagálva több vállalatnál döntöttek egészségügyi szabályokról, személyes tárgyalások mellőzéséről, 6 vállalkozás a bezárás mellett döntött, 3 pedig sajnos csődközeli állapotba jutott.

A járványhelyzet és a válság a vállalatokat is egyre inkább innovációra sarkallja, a cégek több mint ötöde reagált a válságra úgy, hogy új terméket vagy szolgáltatást fejlesztett.
Hogy reagáltak a hazai vállalkozások a válságra?
- Egészségügyi intézkedések a fókuszban
- Bércsökkentés, elbocsátás is az étlapon
- Vannak, akik új terméket, szolgáltatást fejlesztette, vagy iparágat váltottak
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!