Amanda Nelson Vodafone
Üzlet

A digitalizáció gyorsíthatja a koronavírus utáni gazdasági felépülést

Portfolio
A koronavírus miatt bevezetett korlátozások az elmúlt hónapokban egyértelműen rámutattak a digitális eszközök és a hálózatok jelentőségére, hiszen egyik napról a másikra milliók lettek ráutalva a távközlési infrastruktúrára. A technológia segítette többek között a hatóságokat a világjárvány elleni küzdelemben, a lakosságot a szeretteikkel való kapcsolattartásban és az otthoni munkavégzésben.

Emellett a vállalkozások és olyan alapvető közszolgáltatások is, mint az oktatás, a digitális megoldások segítségével működtek tovább. Épp emiatt az infokommunikációnak – így a Vodafone-nak is – kiemelt szerepe volt az elmúlt időszakban. Amanda Nelsonnal, a Vodafone Magyarország vezérigazgatójával beszélgettünk.

A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.

Hogyan reagáltak az infokommunikációs szolgáltatók az elmúlt hónapok kihívásaira? Mennyire lehetett, mennyire kellett fejlesztéseket végrehajtani?

Úgy gondolom, hogy az ország európai viszonylatban is kiemelkedő minőségű hálózati infrastruktúrája – ennek részeként a Vodafone Magyarország hálózata is – jól vizsgázott az elmúlt hónapokban, pedig közel 40 százalékos forgalomnövekedést kellett hosszú ideig kezelnie.

Annak érdekében, hogy mindez megvalósulhasson, milliárdos nagyságrendben fejlesztettünk olyan területeken napok és hetek alatt, ahol máskor hónapokba telt volna.

A világjárvány kirobbanásának első napjaiban kihirdettük az egészségügyi válság idejére kialakított 5 pontos tervünket, melyben megfogalmaztuk elkötelezettségünket ügyfeleink, munkavállalóink, partnereink, a kormányzat és a teljes társadalom támogatása iránt. Ennek részeként a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében fővárosi irodáinkban a teljes munkatársi állomány számára elrendeltük az otthoni munkavégzést, így munkavállalóink több mint 80 százaléka otthoni környezetben vészelhette át ezt az időszakot.

Lakossági és vállalati ügyfeleink számára ingyenes adatkeret biztosítottunk, és nem számítottuk bele az ügyfelek adatkeretébe az oktatási tartalmakat és a pedagógusok számára készült digitális oktatási segédleteket tartalmazó oldalak adathasználatát. Ingyen beszélgetéssel segítettük a legveszélyeztetettebbeket és a frontvonalban dolgozókat.

Pénzadományt és digitális eszközöket biztosítottunk a Máltai Szeretetszolgálat és az Ökomenikus Segélyszervezet együttműködésével, hogy az eszközök a leghatékonyabban kerüljenek kiosztásra és célba érjenek a leginkább rászorultakhoz. Részt vállaltunk applikációk készítésében és fejlesztésében is, mint az ÉletMentő, ami az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Alapítvány közös fejlesztése vagy említhetném az állam fejlesztésében megvalósult VírusRadart is.

Sok szempontból a neheze még csak most jön: Magyarországon régóta jelen lévő, több ezer embert foglalkoztató multinacionális cégként milyen feladatot lát a gazdaság újraindításában?

Talán már kijelenthetjük, hogy a járvány első szakaszán, az egészségügyi krízisen sikeresen túljutottunk. A második szakasz fókuszában a gazdasági válság negatív hatásainak minimalizálása, a gazdaság növekedési pályára való visszaállítása és egy esetleges következő hullámra való felkészülés áll. Ez egy jelentős kihívás lesz, hiszen az Európai Bizottság előrejelzése alapján az EU GDP-jében 7,4 százalékos csökkenés várható, míg a munkanélküliség aránya európai szinten akár a 10 százalékot is elérheti.  

A következő időszakban közös érdekünk, hogy továbbra is támogassuk a családokat és vállalkozásokat, hogy még egyszer ne okozhasson ekkora károkat egy esetleges második hullám.

A társadalmat és a gazdaságot úgy kell újraépítenünk, hogy rugalmasabb, fenntarthatóbb, digitálisabb és zöldebb legyen.

A magánbefektetések mozgósítása továbbra is kiemelt fontosságú. Fontos, hogy a kormányok fontolóra vegyék a frekvencia értékesítések új, innovatív és átfogó formáit, és állami támogatásokkal hozzájáruljanak a hálózatok ellenálló képességének növeléséhez, a hálózati fejlesztésekhez és a munkahelyteremtéshez. 

Ebben a munkában az infokommunikációs ágazat, így a Vodafone szerepe is abban áll, hogy az infrastrukturális beruházások és a digitalizáció felgyorsítása révén támogassa Magyarországot, hogy modernebb és erősebb formában lábaljon ki a koronavírus okozta gazdasági nehézségekből.

Ennek elérése érdekében újabb ötpontos tervet fogalmaztunk meg:

1. Biztosítjuk a magas minőségű, rugalmas és biztonságos hálózatokat

A koronavírus válság rámutatott, hogy a digitális transzformáció elengedhetetlen a gazdaság és a társadalom hatékony működéséhez. Azon dolgozunk, hogy minél gyorsabb ütemben tudjuk mind mobil, mind vezetékes infrastruktúránkat fejleszteni, és ezáltal minél több munkahelyet teremtsünk.

2. Támogatjuk a kritikus kormányzati funkciók digitalizációját

Az ellenállóképes társadalom kiépítése érdekében az egészségügy és az oktatás digitalizációján is tovább kell dolgozni. Technológiánkkal és szakértelmünkkel hozzájárulunk, hogy széles körben elérhetők legyenek távoli és okos egészségügyi szolgáltatások és digitális oktatási megoldások.

3. Hozzájárulunk a digitális esélyegyenlőséghez

Fennáll a veszélye, hogy a jelenlegi válság a korábbiaknál még jelentősebb társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségeket fog eredményezni a digitalizációhoz való hozzáférés mentén. Emiatt elengedhetetlen, hogy biztosítsuk minden fiatal számára a digitális oktatáshoz és készségekhez való hozzáférést a munkanélküliség kezelése és a társadalmi felzárkóztatás érdekében.

A fiatalok mellett az időseket szintén jelentősen kell segíteni, hiszen Európai átlagban a 75 éves és annál idősebb személyek 87 százaléka egyáltalán nem jártas az online térben. Erre jó példa a Vodafone Alapítvány által - a dolgozók körében - pár hete elindított „Hogy tetszik lenni?” és „Online Padtárs” programok.

4. Felgyorsítjuk a vállalkozások digitalizációját

A gazdaság motorjai a kis- és középvállalkozások. Ahogy arra a koronavírus miatti korlátozások is rámutattak, csak azok a cégek lehetnek sikeresek, amelyek képesek gyorsan alkalmazkodni. Ennek egyik kulcsa a digitalizáció, amelyet többek között a technológiánk tesz lehetővé.

5. Támogatjuk a kormányzat válságkezelési intézkedéseit

Továbbra is támogatjuk a kormányzatot a kért adatszolgáltatások és adatelemzések révén, hogy a lehető legjobb, adatokra alapozott döntéseket tudják meghozni.

Mire számít, milyen folyamatok jöhetnek a piacon és a nemzetgazdaságban a következő hónapokban?

Az elkövetkező időszak az újjáépítésről, a megerősödésről fog szólni, amelyben kulcsfontosságú lesz a hálózataink megbízhatóságának és magas szolgáltatásminőségének fenntartása, a jövőbeli hálózati beruházások biztosítása, valamint az oktatás, az egészségügy és a vállalkozások digitalizációjának felgyorsítása, támogatása.

Gyorsan és célirányosan kell cselekednünk, akárcsak a vírushelyzet kezdeti időszakában.

A Vodafone az országban immár konvergens, vezetékes szolgáltatásokat is kínáló szolgáltatóként készen áll arra, hogy támogassa Magyarországot az elkövetkező időszakban is.

A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.

Címlapkép: Vodafone

Tőzsde
ausztralia melbourne koronavirus kuzdelem200708
calabria olaszország getty stock
szentkiralyialexandra
fiatalok étterem_getty stock
fitch
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
2020. szeptember 10.
Property Market RELOADED 2020
2020. szeptember 10.
Lakás Konferencia 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
Tőzsde