Előfizetői tartalom

A legforróbb cég a tőzsdén, sokan már az új Teslát látják benne

Portfolio
A trendek egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy a tehergépjármű gyártók egyre inkább zöld irányba mozdulnak el. Bár az elektromos járművek úttörője egyértelműen a Tesla, a közelmúltban nem egy olyan gyártó felkeltette a befektetők figyelmét, amely a kamiongyártás megújítását tervezi. Az egyik ilyen cég a Hyliion, amely izgalmas megközelítéssel hódítaná meg a szegmenst. A sztori sok szempontból nagyon messze van még a Tesláétól, de hájp már most van a Hyliion körül.

Mi az a Hyliion?

A Hyliion-t 2015-ben alapította Thomas Healy, a cég elektromos és hibrid hajtású tehergépkocsi szegmensben tevékenykedik, viszont saját járművek gyártása helyett erőátviteli rendszereket tervez meglévő nehéz tehergépjárművek számára (Class 8).

A cégnek alapvetően két termékvonala van, az egyik egy úgynevezett Hyliion Hybrid Diesel megoldás, amely egy meglévő dízeles járművet átalakít hibriddé, ezáltal növelve a hatótávját és a hatékonyságát. Ez a megoldás már most is elérhető és megrendelhető, a cégnek olyan ügyfelei vannak, mint a Penske Automotive, és a Ryder.

A második, talán még izgalmasabb termékvonal neve Hypertruck ERX, amely egy teljesen elektromos hajtásrendszer Class 8 típusú, azaz lényegében az utakon található legnagyobb tehergépjárművek számára, a megoldás érdekessége viszont, hogy nem igényel nagy akkumulátor csomagot, emiatt pedig igen könnyű, ezáltal a járművek is könnyebbek lesznek, ami vontatási kapacitás növekedését eredményezi. Ami viszont még izgalmasabb, hogy a Hypertruck rendszer egy földgáz, vagy adott esetben hidrogén üzemanyagcella alapú generátor segítségével menet közben töltődik, ami kifejezetten egyedi megoldásnak számít.

Miről szól még a cikk?

  • A Hyliion úgy készül meghódítani a tehergépjármű szegmenst, hogy közben nem gyárt járműveket.
  • A cég termékpalettájának két legjelentősebb alkotója közül az egyik egy olyan megoldás, amely egy meglévő dízeles járművet átalakít hibriddé, míg a másik egy elektromos hajtásrendszer, amely menet közben töltődik.
  • A cég technológiájával működő járművek, olcsóbbak és sok szempontból jobbak lehetnek, mint a Tesla és a Nikola tehergépjárművei.
  • Bár a cég még nincs tőzsdén, egy jelenleg is tőzsdén lévő céggel fog összeolvadni, így már most is meg lehet játszani a sztorit.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés