Előfizetői tartalom

Egy évtized kellett hozzá, de végül a Tesla lett a legnagyobb

Kevés olyan tőzsdei vállalat van, amelyik annyira megosztaná a befektetőket, mint a Tesla, hiszen ki venné meg egy olyan vállalat részvényét, amelyik sorsa éveken keresztül egy hajszálon függött, amelyiknek bármikor elfogyhat a pénze, amelyik a legutóbbi időkig veszteségesen működött, és amelyiknek vezetője sokszor úgy viselkedik, mint egy félbolond botrányhős, viszont ki ne fektetne A Jövő Vállalatába, A Mobilitási Szolgáltatóba, amelyik néhány év alatt kenterbe verte a dinoszaurusz autógyártókat, saját rendszert épített töltőhálózattal, otthoni napelemekkel és autótöltéssel, lassan teljes, saját ökoszisztémával, egy olyan cég, aminek a vezetője korunk egyik legnagyobb zsenije? Ugye, hogy megosztó? Ha csak a piaci értéket nézzük, akkor a Muskot és a Teslát istenítő tábornak van igaza, ez a cég most már a világ legnagyobb piaci értékű autógyártója, annyit ér, mint a Volkswagen, a Daimler és a BMW együtt, és apróként még hozzáadva a Ferrarit. Fun fact: a Tesla szinte napra pontosan 10 éve, 2010. június 29-én ment tőzsdére, vagyis majdnem pontosan egy évtized alatt lett kis tőzsdei cégből a világ legnagyobb piaci értékű autógyártója.

Rekordok Új csúcsra, 1120 dollárra emelkedett a Tesla árfolyama, csak idén 167 százalékkal került feljebb a jegyzés. Ezzel pedig a Tesla piaci értéke is soha nem látott magasságba, 207 milliárd dollárra emelkedett, ezzel az amerikai cég a világ legnagyobb piaci értékű autógyártója, megelőzve az elmúlt években toronymagasan vezető Toyotát. Mostanra a Tesla több mint...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés