Előfizetői tartalom

Feltámadt a földbe döngölt szektor, de messze még a teljes felépülés

Portfolio
Szépen lassan beindult a turizmus a világon, ahogy az országok elkezdtek enyhíteni a korlátozásokon, azonban a légitársaságok még koránt sincsenek kinn a vízből. Az egyik legnagyobb amerikai légitársaság, a United Airlines épp most jelentette be, hogy újabb 36 ezer dolgozót küld kényszerszabadságra. Az állami mentőcsomagoknak köszönhetően a legnagyobbak megmenekültek az azonnali fizetésképtelenségtől, kérdés, hogy meddig lesz ez elég. Az már látszik, hogy elhúzódó válságra készülhet a szektor, az utasforgalom még 1-2 évig nem fog visszatérni a korábbi szintekre.

A koronavírus-járvány elsőként és a legnyilvánvalóbban a turizmust sújtotta és minden olyan szektort, ami azt kiszolgálja, például a légitársaságokat. Kisebb csődök már voltak, de a legnagyobb légitársaságok az állami mentőcsomagoknak köszönhetően elkerülték a fizetésképtelenséget.

A járvány még tovább tombol a világban, az országok azonban elkezdték feloldani a korlátozásokat, bízva abban, hogy tudják kezelni a helyzetet. Közben elkezdődött a nyár és ezzel párhuzamosan a légitársaságok is újraindultak, bár a válság előttihez képest jóval kisebb kapacitásokkal és iparági szakértők várakozásai szerint pár évig még nem is áll helyre a rend.

Összeszedtük, hogy milyenek a kilátások most a légiközlekedési szektorban és hogy mit mutatnak a részvényárfolyamok.

A cikk tartalmából

  • Újraindult a légiközlekedés, de nincs még vége a légitársaságok vesszőfutásának.
  • Milyenek a szektor kilátásai most, a járvány kitörése után fél évvel?
  • A legnagyobb légitársaságok árfolyamának alakulása.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés