busy airport
Üzlet

Új korszak a légi közlekedésben – Lassan a társaságok fizetnek, hogy repüljünk!

Portfolio
Ma már nem több, mint 180 jüanból (körülbelül 8000 forint) be lehet utazni Kínát repülővel. A példátlanul alacsony repülőjegyek egy rendkívül gyors és és dinamikus utasszám növekedéshez vezettek - ez a modell példamutató lehet a többi ország küszködő légitársaságának számára is.
A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

A China Eastern Airlines júniusi ajánlatával kezdve nagyot fordult a kínai belföldi légi közlekedés helyzete. A légitársaság december 31-ig tartó, korlátlan hétvégi belföldi repülési lehetőséget kínált júniusban mindössze 3322 jüanért (148 ezer forint) – azóta az összes nagyobb kínai társaság az Eastern-éhez hasonló leárazásokkal csalogatja vissza a fogyasztókat.

Mindeközben a koronavírus válság elleni hatékony fellépés is elősegítette a légi közlekedés iránti bizalom visszaállítását Kínában.

Bár az iparág továbbra is veszteséges és a kilábalás hosszú időt fog igénybe venni,

az elképesztően olcsó szolgáltatás stratégiája jóval költséghatékonyabbnak bizonyult eddig, mint a járatszámok csökkentése

– ezt a hozzáállást könnyen lehet, hogy a világ többi országában is át fogják venni a légitársaságok.

Lassan elérjük azt a pontot, ahol a társaságok fizetnek az embereknek azért, hogy utazzanak

- írta John Grant, az OAG vezető elemzője a cége weboldalán.

Ingyenesek lesznek maguk az ülőhelyek, a légitársaságok pedig egyéb kiegészítő szolgáltatásokon keresztül tudnak bevételhez jutni, illetve a repülés iránti bizalom kiépítésén kell, hogy fáradozzanak!

Az Egyesült Államok légi piacán is radikális lépések mennek végbe az árazás tekintetében.

A nagyobb amerikai társaságok határozatlan időre eltörölték a foglalási díjat és az útlemondással járó költségeket. Bár a jelenlegi intézkedésekkel aláássák az üzleti utakra felépített árazási modelleket,

a repülés iránti országon belüli kereslet feltámasztása most mindennél fontosabb feladat

a szektor számára.

Az OAG adatbázisa alapján a koronavírus viszontagságait jobban megszenvedő Egyesült Államokban és Európában az üzleti utazások mértéke továbbra is rekord alacsony szinten van, a kereslet növelését talán a kínai modell példáján keresztül tudnák elérni az amerikai és az európai légitársaságok – természetesen a vírushelyzet eszkalálódása is nagymértékben befolyásolja ezt.

Mindezzel ellentétben

a kínai légi forgalom a pandémia előtti állapotokat idézi,

ez leginkább a China Eastern Airlines által elindított nyári boomnak köszönhető. Vállalati előrejelzések szerint a kereslet még 2020-ban elérheti a vírushelyzet előtti szinteket.

Ahogy az a mellékelt grafikonon is látszik, a sanghaji tőzsdén jegyzett China Eastern Airlines részvényének értéke folyamatosan növekvő trendben van a márciusi mélypont óta, már nem jár messze az árfolyam a krízishelyzet előtti szinttől.

china eastern

(Reuters)

Címlapkép: Robin Utrecht/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

bullbear
hacker
london191217gettystock
koppenhága_dánia_shutter
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
2020. október 8.
Budapest Economic Forum 2020
2020. november 10.
Öngondoskodás 2020
2020. november 10.
Portfolio Private Health Forum 2020
2020. november 11.
Energy Investment Forum 2020
bullbear