Előfizetői tartalom

Felejtsd el az elektromos autó részvényeket, így lehet megjátszani az autóipar talpra állását

Portfolio
Ha jelenleg valaki autóipari befektetésben gondolkodik, akkor nagy valószínűséggel az elektromosautó-gyártók részvényei jutnak eszébe legelőször, ami érthető is, hiszen ezekről a cégekről szólnak a hírek, velük van tele a sajtó, miközben a hagyományos autógyártók szenvednek. Ha kicsit távolabbról nézzük a képet, akkor viszont könnyen belebotlunk az olyan autóipari beszállítókba, amelyeknél a csúcstechológia találkozik az iparági változások támasztotta igények pozitív hatásaival, és amelyek jobb megoldások lehetnek a koronavírus által megütött autóipar talpra állásának megjátszásában, mint maguk az autógyártók.

Félvezetőgyártók az autóiparban

Nem volt könnyű helyzetben az autóipar az elmúlt néhány évben, az USA-Kína közti kereskedelmi háború miatt tavaly 1,4 százalékkal csökkentek az autóeladások globálisan, a helyzet pedig még tovább romlott idén a koronavírus-járvánnyal és az azt követő korlátozásokkal. A Moody's szerint a globális autóértékesítés várhatóan közel 20 százalékkal 71 millió darabra esik vissza idén, és még 2022-ben is csak a 85-88 millió darabot érheti el az eladott autók száma, ami továbbra is alacsonyabb lenne, mint a 2019-es szint, de egyértelműen javuló tendenciát jelentene 2020-hoz képest.

Tehát hosszabb távon számítani lehet az autóipar talpra állására, viszont az értékesítés visszapattanása természetesen nem minden, az autógyártók továbbra is jelentős kihívásokkal néznek szembe, különösen a világban zajló elektromos autó forradalom miatt, ami egyre inkább begyorsulni látszik, és rengeteg erőforrást igényel a hagyományos autógyártók részéről.

Egy másik elég egyértelmű trend, hogy az egyre fejlettebb és okosabb járművek egyre több félvezető komponenst igényelnek: fejlett vezetés támogató rendszereket (ADAS), villamosítást, interaktív kijelzőket, és egyre több egyéb biztonsági funkciót implementálnak a járművekbe évről évre, és miután az autók a következő évtizedben várhatóan az elsőről a negyedik szintű önvezetésig eljutnak, ezek a trendek felerősödnek.

Miről szól még a cikk?

  • Bemutattunk három olyan chipgyártó céget, amelyek jelentős kitettséggel rendelkeznek az autóiparban.
  • Megnéztük, hogy az elmúlt időszakban melyek voltak a legizgalmasabb vállalati sztorik.
  • Végül pedig megvizsgáltuk a részvények technikai képét és azonosítottuk a fontos szinteket.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés