Jó néhány nehézséggel szembe kellett néznie a légiközlekedésnek az elmúlt években. 2001-ben az amerikai WTC elleni terrortámadások, 2003-ban a SARS-járvány ingatta meg a repülésbe vetett bizalmat, majd 2008-ban az olajár-robbanás és a pénzügyi szektorból kiindult gazdasági válsággal kellett megküzdeniük a légitársaságoknak. De ahhoz képest, amit a koronavírus-járvány művelt a szektorban, ezek szinte eltörpülnek.
A becslések szerint idén a harmadára eshet a globális utasforgalom (utaskilométerben mérve az év első 10 hónapjában 65 százalékos volt a visszaesés) és bár biztatóak a vakcinákkal kapcsolatos hírek, az iparág első számú globális testülete, a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség várakozásai szerint legkorábban 2024-re fogja elérni a tavalyi szintet a forgalom.
A legsúlyosabban a második negyedévet érintette a járvány, amikor a légiforgalom nagy része leállt és az utazási korlátozások miatt hirtelen jött keresletvisszaesés durván megütötte a rugalmatlan költségstruktúrával, magas fix költségekkel működő légitársaságokat.
A cikkünk tartalmából
- A harmadára eshet idén a globális légi utasforgalom a koronavírus miatt és 2024 előtt nem is várható teljes felépülés.
- Gyors ütemben égetik a készpénzt a légitársaságok, hatalmasak a veszteségek.
- Voltak már csődök, de a legnagyobbakat állami mentőcsomagokkal segítették meg.
- Zuhantak idén a nagy európai légitársaságok részvényei, de a Ryanair és a Wizz Air kivételt képezett.
- Összefoglaltuk, milyen évük volt a légitársaságoknak.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!