volkswagen
Üzlet

Elbukott a Volkswagen a kibocsátási normán, jelentős bírságot kell fizetnie

Portfolio
Több mint 100 millió eurós bírságot kap a Volkswagen, miután a cég nem teljesített az EU-s károsanyag-kibocsátási célt 2020-ban – közölte a világ legnagyobb autógyártója csütörtökön.

Bár a cég az Európai Unión belül 20 százalékkal csökkentette a flottája CO2 szennyezését 99,8 g/km-re, viszont ez 0,5 g/km-el több volt, mint a cél. Emiatt a cég egy „alacsony három számjegyű” milliós bírságot kap – közölte a vállalat szóvivője.

A globális felmelegedés és a légszennyezés miatt az európai döntéshozók a kipufogógáz-kibocsátás visszaszorítását tűzték ki célul, és arra kényszerítik az autógyártókat, hogy növeljék az alacsony károsanyag-kibocsátású technológiák fejlesztését, különben 95 eurós büntetést kell fizetniük minden többletként kibocsátott CO2 grammért.

Éppen, hogy elhibáztuk a flottára vonatkozó, 2020-as célt, amelynek megvalósítását COVID-19 járvány meghiúsította

- mondta Herbert Diess vezérigazgató, hozzátéve, hogy reméli, hogy az idei évben teljesítik a célt, mivel a vállalat vezető márkái új elektromos modelleket dobnak piacra. A csoport arról számolt be, hogy képzett tartalékokat a bírsághoz, hogy elkerüljék a negyedik negyedéves eredményekre mért ütést.

A német rivális Daimler és a BMW is közölte, hogy sikeresen teljesítette a tavalyi évre kitűzött CO2 célt, köszönhetően a növekvő elektromosautó-értékesítésnek.

A Volkswagennek egyébként úgy nem sikerült elérnie kitűzött célt, hogy az EU-ban, Nagy-Britanniában, Izlandon, és Norvégiában több mint négyszeresére nőttek a cég EV-eladásai 2020-ban a korábbi évhez képest, így összesen 315 400 járművet adott el a vállalat, amivel egyértelműen a Volkswagen vezeti az EV-piacot Nyugat-Európában,

hiszen a közel a teljes piac negyedét tették ki a cég eladásai.

A társaság közölte, hogy a Volkswagen és az Audi márkák bőven teljesítették a CO2 flottacéljukat, hála a népszerű elektromos modelleknek. Emellett a Cupra és a Skoda márka is készül új elektromos modelleket bemutatni.

A VW egyébként részben azért került ennyire közel a céljához, mert a mostani rendszer lehetővé teszi az adott károsanyag-kibocsátási határérték felett tartózkodó gyártóknak, hogy fizessenek az olyan cégeknek, akik a határérték alatt vannak CO2 kibocsátásban.

A Volkswagen mindemellett csökkenti a belsőégésű motoros modelljeinek számát és átalakítja a gyárait, hogy alkalmasak legyenek elektromos járművek gyártására. A cég arról is beszámolt, hogy a szigorúbb EU-s szabályozás miatt a hibrid és elektromos modellek részarányát az európai értékesítésben a korábbi 40 helyett 60 százalékra tervezi növelni 2030-ig.

Nem ez az első bírság amit a Volkswagennek fizetnie kell, a 2015-ös dízelbotrányt követően a cégnek összességében több mint 30 milliárd eurós szabályozói bírságot kellett fizetnie.

A Volkswagen árfolyama a mai kereskedésben 2,6 százalékkal került feljebb, míg az elmúlt egy évben 11,1 esett. A mai emelkedés részben azzal is magyarázható, hogy a korábbi spekulációk szerint a Volkswagennek eurómilliárdos bírságot kellett volna fizetni, ehhez képest jóval kisebb lehet az összeg.

volkswagen

Címlapkép: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images

joe biden
varadijozsefwizzair
vakcina_vilag_oltas
frankfurt
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Korrekció vagy további szárnyalás?
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Vezető felügyelő

Vezető felügyelő
2021-04-14
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2021
2021-05-12
Építőipar 2021
2021-05-13
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
varadijozsefwizzair