A Mate és a P szériás okostelefonok márkajogainak eladásáról az egyik forrás szerint már szeptemberben megindulhattak a belső egyeztetések a Huaweinél, de a lehetséges eladási árról nem rendelkezett információval.
Az IDC konzultációs cég becslései szerint 2019 és 2020 harmadik negyedéve között leszállított Mate és P telefonok együttes értéke 39,7 milliárd dollár lehetett.
Magyarán bárki veszi meg a márkajogokat az nem lesz egy olcsó mulatság. Végleges döntés azonban még nem született az ügyben, mivel a Huawei még próbálkozik saját belső tervezésű chipek hazai gyártásával, amelyet az okostelefonokhoz használnak fel.
A Huawei közleményt adott ki a hírekkel kapcsolatban, amelyben azt mondta, hogy:
Értesüléseink szerint alaptalan pletykák keringenek a vezető okostelefon márkáink esetleges értékesítésével kapcsolatban. Nincsenek ilyen terveink.
A tárgyalások híre azt jelentené azonban, hogy a Huaweinél nem számítanak arra, hogy a Joe Biden vezette új amerikai kormányzat megváltoztatná a korábban kivetett szankciókat. Ennek részeként amerikai technológiájú chipeket nem adhatnak el a beszállítók a kínai telekommunikációs óriásnak, illetve elesett például a Google szolgáltatásaitól is. Ez pedig igen komoly érvágás volt, főleg a Kínán kívüli ügyfelek kiesése miatt.
A Huawei még novemberben értékesítette a Honor okostelefon üzletágát, amely mögött hasonló megfontolások húzódtak meg, vagyis az, hogy kivonják a márkát az anyacégre vonatkozó amerikai szankciók alól. A Honor végül egy többszereplős konzorciumhoz került, amelynek része a sencseni kormányzat, illetve a Digital China Group is. Az egyik mostani forrás szerint a Honort végül több mint 100 milliárd jüanért vásárolhatták meg, ami megegyezik a korábban becsültekkel.
A célokat pedig úgy tűnik, hogy sikerült is elérni, mivel a Honor bejelentette múlt pénteken, hogy partnerségre lépett az Intellel és a Qualcommal is az új struktúrában.
A névtelenséget kérő források szerint a Mate és a P esetleges eladását főként a chiphiány motiválhatja.
A két prémium kategóriás márkanév adta a Huawei tavalyi harmadik negyedéves eladásainak a 40 százalékát a Counterpoint kutatóintézet szerint.
(Reuters)
Címlapkép: Wang Gang/VCG via Getty Images