A Toyota csütörtöki beszámolója alapján a cég és leányvállalatai, a Daihatsu és a Hino Motors összesen 9,53 millió járművet szállított le, ezzel szemben a Volkswagen „csak” 9,31 millió autót adott el 2020-ban.
A Toyota egyébként egy olyan évben verte meg a Volkswagent, amely igen fájdalmas volt az autógyártók számára. Bár a kereslet 2020 végére kezdett helyrebillenni, az iparági szintű gyárleállások és a szalonok bezárása az IHS Markit szerint elégnek bizonyult, hogy 14 százalékkal csökkenjen a globális összértékesítés 2019-hez képest.
Ugyancsak fontos volt a tavalyi évben, hogy az autógyártók veszteségeinek súlyosságát nagyrészt az határozta meg, hogy a vírus által leginkább sújtott régiókban mekkora a kitettségük. A Volkswagennek például erős a jelenléte az EU-ban, ahol az EAMA szerint példátlan mértékben, 24 százalékkal 10 millió darabra csökkentek az eladások 2020-ban a korábbi évhez képest. A német cégnek 15 százalékkal csökkent az értékesítése, ami közel egy évtizede a legrosszabb teljesítmény volt.
A Toyotának ezzel szemben az USA-ban van nagyobb kitettsége, ahol az összeértékesítés 15 százalékkal csökkent 2020-ban. Eközben a Toyota globális értékesítése 15 százalékkal csökkent. Bár az USA-ban a legmagasabb a koronavírus esetek és a halálozások száma, ott nem voltak ugyanolyan lezárások, mint Európában, emiatt is lehet, hogy nem volt akkora visszaesés az értékesítésben.

Ahogy a fenti ábrán is látszik, a Volkswagen az elmúlt 5 évben folyamatosan vezette az eladásokat, bár az elemzők szerint a trend hosszútávon fordulhat. Az IHS Markit szerint jövőre a Volkswagen még egyszer felülkerekedhet a Toyotán az elektromos offenzíván köszönhetően, viszont ezt követően a japán gyártóé lehet a vezető szerep a piacon.
Címlapkép: Justin Sullivan/Getty Images