autó
Üzlet

Felrobbant az autóértékesítés Európában, de van még mit behozni

Portfolio
87 százalékkal nőtt az új autók értékesítése az Európai Unióban. Első ránézésre brutális növekedésről van szó, ennek azonban nagy része bázishatás, ugyanis a pandémia miatt a tavaly tavaszi eladások már brutálisan estek, a drámai 2020-as eladások után kapaszkodik felfelé idén az iparág. Hasonlóan magas év/év alapú növekedési számokat szinte minden iparágban láthatunk majd a következő hónapokban. A Volkswagen Csoport őrzi első helyét Európában, de a Stellantis nagyon megközelítette. Ha a negyedév egészét nézzük, akkor a nagyok közül a Volkswagen, a Renault és a Hyundai piaci részesedést veszített, a Stellantis pedig piaci részesedést szerzett. A magyarországi autóértékesítés márciusban 8,3 százalékkal 12 434 darabra nőtt, az idei első negyedévben viszont 1,5 százalékkal 32 194 darabra csökkent az eladás.

A pandémia alaposan megütötte az autóipart, tavaly tavasszal kezdődött az eladások markáns  visszaesése, nem volt ez másként Európában sem, a 2019 márciusi 1,27 millió után tavaly márciusban már csak 567 ezer darab autót adtak el, vagyis 55 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ahhoz képest most masszív növekedést láthatunk az eladásokban, az Európai Unióban 87 százalékkal több, 1,06 millió autót adtak el, ami azért még így is jócskán elmarad az elmúlt évek márciusi eladási adataitól.

A növekedés alapján a nagy nyertes a Stellantis volt, amelynek az eladásai 177 százalékkal 252 ezer darabra nőttek, nagyot javult a márkacsoport összes márkájának az eladása, a Peugeot, a Citroen, a Fiat és az Opel eladása 128 és 218 százalék közötti mértékben nőtt. A prémium autógyártók valamivel jobban vészelték át a pandémiát, mint a volumengyártók, így azoknál most az eladások bővülése is a piaci átlag alatti.

Az első negyedév nyertese a Volvo volt, amelynek az eladásai több mint negyedével 68 ezer darabra nőttek, a nagy volumenben értékesítő márkacsoportok közül a márciushoz hasonlóan a teljes első negyedévben is a Stellantis volt a nyertes.

Ha az abszolút értékeket nézzük, a Volkswagen Csoport 269 ezer darabos eladással még mindig az első, a Stellantis 251 ezer autót adott el, mögöttük a többiek jóval lemaradva következnek.

A Volkswagen Csoport őrzi az első helyét Európában, de a Stellantis nagyon megközelítette. Ha a negyedév egészét nézzük, akkor a nagyok közül a Volkswagen, a Renault és a Hyundai piaci részesedést veszít, a Stellantis pedig piaci részesedést szerez.

Hollandia kivételével minden uniós országban nőttek az eladások, legnagyobb mértékben Olaszországban, ahol közel hatszorosára emelkedett az eladott új autók száma márciusban, de jelentős volt a bővülés a nagyobb piacok közül Franciaországban és Spanyolországban is. Ha a negyedév egészét nézzük, akkor a járvány és az azt követő válság által leginkább sújtott országokban, Olaszországban, Franciaországban, Görögországban nőttek jelentősen az eladások.

A magyarországi autóértékesítés márciusban 8,3 százalékkal 12 434 darabra nőtt, az idei első negyedévben viszont 1,5 százalékkal 32 194 darabra csökkent az eladás.

Címlapkép: Ralf Hirschberger/picture alliance via Getty Images

gáza bombázás
who egészségügyi világszervezet
taser x2 sokkoló
pfizer vakcina koronavírus járvány oltás

Kiszámoló Itt a Lidl Plus

Külföldön már tavaly bevezetésre került a Lidl Plus, a Lidl kedvezményeket és kuponokat kínáló szolgáltatása....

Alapblog Tőzsde, a mentorunk

Archívumunkból (2019): A tőzsde sokak szemében egy kiszámíthatatlan terület. Aki viszont közelebb merészkedik hozzá...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021-06-01
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial & Corporate IT 2021
2021-06-08
FM & Hybrid Office 2021
2021-06-09
Hitelezés 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Lakossági kockázatkezelési szakértő

Lakossági kockázatkezelési szakértő
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Megmutatjuk, hogyan tudtok akár már holnap kereskedni!
Tortenelmi_idok_olaj2020_cimlapkep_1500x844