Előfizetői tartalom

Mi történne a Mollal, ha egyik napról a másikra nem jutna orosz olajhoz?

Ha holnap leállna az orosz olajszállítás, a Mol akkor is tudná folytatni a munkát, de lényegesen kisebb kapacitással, és sok leállással, esetleges károsodásokkal, ami miatt jelentősen kevesebb dízel és egyéb termék lenne az amúgy is termékhiányos piacon. Ráadásul nagy kérdés, hogy mennyire fenntartható lenne ez a helyzet. A Mol vizsgálja, hogy mik azok a kis kockázatú és a piacon elérhető kőolajtípusok, amikkel az orosz kőolajat le lehet váltani, de a kőolaj és a Mol technológiáinak adottsága miatt ez nem egy egyszerű műszaki probléma. A Mol a százhalombattai finomítójában már közel 35 százalékban tengeri olajat is fel tud dolgozni, de hogy ide eljusson az olajcég, az közel 8 évbe telt, vagyis a finomítók átállítása más típusú olajra akár évekig is tarthat, ráadásul tetemes költsége is van. Huff Zsolttal, a Mol-csoport Downstream termelési ügyvezető igazgatójával, a Mol-csoport régióban működő három finomítójának termeléséért felelős vezetőjével beszélgettünk.

Jelenleg milyen forrásból, milyen szállítási útvonalakon, milyen típusú kőolajat szerez be a Mol? A Mol-csoport évente átlagosan 14-15 millió tonna kőolajat dolgoz fel, ebből nagyságrendileg 9 millió tonna orosz kőolaj, ami a Barátság kőolajvezetéken érkezik, 1 millió tonna magyarországi és horvátországi kitermelésből, a többi adriai eredetű, tengeri olaj. A tenger felől...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés