Előfizetői tartalom

Egy csodálatos filmes műfaj, amely nem volt képes meghódítani a mozi nézőket, de otthonra lelhet a streaming szolgáltatóknál

Faluvégi Balázs
Bármikor, ha egy társaságban a filmekre kerül a szó és megemlítem Richard Linklater nevét, a legtöbbször csak üres tekintetekkel találkozom. Pedig egy olyan rendezőről van szó, aki nemcsak számos díjat elnyert, de a populárisabb műfajokban is kipróbálta magát. Olyan színészekkel dolgozott együtt, mint Ben Affleck, Matthew McConaughey, Milla Jovovich, Ethan Hawke, Jack Black, John Cusack, Winona Ryder, Keanu Reeves, Robert Downey Jr., Patricia Arquette, Bryan Cranston, Laurence Fishburne, némelyikükkel több alkalommal is. Mégis, a filmjei nagy része kívül maradtak a mainstream-en, és hiába dolgozik rendezőként, producerként, és forgatókönyv íróként bő 30 éve, egyetlen olyan filmje van csak, amelynek globális szinten vett bevételei meghaladták a 100 millió dollárt, vagyis jó eséllyel volt tízmilliós nagyságrendű ember, aki jegyet is vett valamelyikre. Nem tudják, hogy mit hagytak ki, különösen az egyik kedvelt filmes technikája kapcsán.

Még csak azt sem lehet mondani, hogy Linklater valamiféle nagyon elvont alkotó lenne, akinek a filmjeivel csak belvárosi művész mozik kamaratermeinek kis vásznain lehetne találkozni, és olyan nehezen emészthető művekkel támadta volna meg a nézők elméjét mint David Lynch vagy Tarr Béla. A texasi születésű filmes ugyanis az esetek többségében kifejezetten populáris alkotásokat...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 943 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái