Nagyot nőtt a Mol
Nagyot nőtt a Mol eredménye, az egy évvel korábbihoz képest a vállalat közel 50 százalékkal emelkedő EBITDA-ról, 147 százalékkal bővülő EBIT-ről és 72 százalékkal magasabb anyavállalati eredményről számolt be. Az Upstream szegmens EBITDA-ja 120, a Downstreamé 11 százalékkal nőtt, a Fogyasztói szolgáltatások eredménye viszont 40 százalékkal csökkent.
Hogy hogyan viszonyulnak a friss számok az elemzői várakozásokhoz? Első ránézésre nem könnyű ezt megmondani, ugyanis a Mol megállapodást írt alá a Waldorffal a teljes Upstream portfóliójának eladásáról az Egyesült Királyságban, így ennek az eredményével, mint megszűnő tevékenység eredményével visszamenőleg is módosították a számokat, az elemzői várakozások pedig nem ezekre a módosított eredménysorokra vonatkoztak. Ha az eladott Upstream portfólió számait is figyelembe vesszük, akkor az Upstream szegmens eredménye 199,4 milliárd forint lett volna, 8 százalékkal magasabb, mint a 184,3 milliárd forint elemzői várakozás, a Downstream és a Fogyasztói szolgáltatások szegmens eredménye viszont közel ötödével elmaradt a várttól.

A csoportszintű EBITDA-nál az adatsor korábbi részéhez illesztve láthatók az elmúlt negyedévek számai az északi-tengeri Upstream portfólió számai nélkül, az azonban így is látszik, hogy a vállalatcsoport számai az elmúlt időszakban kiemelkedőek.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!