Nagyot nőtt a Mol
Nagyot nőtt a Mol eredménye, az egy évvel korábbihoz képest a vállalat közel 50 százalékkal emelkedő EBITDA-ról, 147 százalékkal bővülő EBIT-ről és 72 százalékkal magasabb anyavállalati eredményről számolt be. Az Upstream szegmens EBITDA-ja 120, a Downstreamé 11 százalékkal nőtt, a Fogyasztói szolgáltatások eredménye viszont 40 százalékkal csökkent.
Hogy hogyan viszonyulnak a friss számok az elemzői várakozásokhoz? Első ránézésre nem könnyű ezt megmondani, ugyanis a Mol megállapodást írt alá a Waldorffal a teljes Upstream portfóliójának eladásáról az Egyesült Királyságban, így ennek az eredményével, mint megszűnő tevékenység eredményével visszamenőleg is módosították a számokat, az elemzői várakozások pedig nem ezekre a módosított eredménysorokra vonatkoztak. Ha az eladott Upstream portfólió számait is figyelembe vesszük, akkor az Upstream szegmens eredménye 199,4 milliárd forint lett volna, 8 százalékkal magasabb, mint a 184,3 milliárd forint elemzői várakozás, a Downstream és a Fogyasztói szolgáltatások szegmens eredménye viszont közel ötödével elmaradt a várttól.

A csoportszintű EBITDA-nál az adatsor korábbi részéhez illesztve láthatók az elmúlt negyedévek számai az északi-tengeri Upstream portfólió számai nélkül, az azonban így is látszik, hogy a vállalatcsoport számai az elmúlt időszakban kiemelkedőek.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!