Magasról lehet nagyot esni
Az elmúlt években számos elektromosautó-gyártó került a tőzsdére, már-már egyenesen mánia alakult ki a szektorban, melynek zászlóshajójának továbbra is a Tesla számít. Ezek közül az egyik ígéretes szereplő a több nagyvállalat által támogatott Rivian, amely a tavalyi év végén került a tőzsdére, azóta viszont a cég tőkepiaci története közel sem nevezhető sikersztorinak.
Egy ponton, nem sokkal a bevezetés után a részvény árfolyama elérte 179,4 dollárt, ekkor értékesebb volt, mint a General Motors vagy a Ford – pedig akkoriban még bevétele sem volt a cégnek, nemhogy profitja. Innentől kezdve egy erős csökkenő trendbe rendeződött be az árfolyam, amely jelenleg 20 dollár környékén jár, vagyis a történelmi csúcshoz képest az értékének a 90 százalékát elvesztette (szerdai zárás alapján).

Ez egyben azt is jelentette, hogy az egykor 153 milliárd dollárt érő cég piaci kapitalizációja egészen 18,6 milliárd dollárig zuhant.
Miről szól még a cikk?
- Az autóipar problémái elérték a Riviant.
- Az Amazon és a Ford is veszteséges lett az első negyedévben - főleg a Rivian miatt.
- Ahogy lejárt a lockup periódus, a Ford ráborított egy vaskos csomagot a piacra a részvényeiből.
- Az első negyedéves jelentésben viszont voltak biztató jelek, komoly beruházásokra készül a cég.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!