Magasról lehet nagyot esni
Az elmúlt években számos elektromosautó-gyártó került a tőzsdére, már-már egyenesen mánia alakult ki a szektorban, melynek zászlóshajójának továbbra is a Tesla számít. Ezek közül az egyik ígéretes szereplő a több nagyvállalat által támogatott Rivian, amely a tavalyi év végén került a tőzsdére, azóta viszont a cég tőkepiaci története közel sem nevezhető sikersztorinak.
Egy ponton, nem sokkal a bevezetés után a részvény árfolyama elérte 179,4 dollárt, ekkor értékesebb volt, mint a General Motors vagy a Ford – pedig akkoriban még bevétele sem volt a cégnek, nemhogy profitja. Innentől kezdve egy erős csökkenő trendbe rendeződött be az árfolyam, amely jelenleg 20 dollár környékén jár, vagyis a történelmi csúcshoz képest az értékének a 90 százalékát elvesztette (szerdai zárás alapján).

Ez egyben azt is jelentette, hogy az egykor 153 milliárd dollárt érő cég piaci kapitalizációja egészen 18,6 milliárd dollárig zuhant.
Miről szól még a cikk?
- Az autóipar problémái elérték a Riviant.
- Az Amazon és a Ford is veszteséges lett az első negyedévben - főleg a Rivian miatt.
- Ahogy lejárt a lockup periódus, a Ford ráborított egy vaskos csomagot a piacra a részvényeiből.
- Az első negyedéves jelentésben viszont voltak biztató jelek, komoly beruházásokra készül a cég.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!