Optimistább az idei év kilátásaival kapcsolatban az Airbus, annak ellenére, hogy a háború és a kínai lezárások nyomást gyakorolhatnak az értékesítésekre. Az európai repülőgépgyártónál lassan indult csak be az új vállalati gépe, a módosított A220-as, az ACJ220-as géptípus értékesítése, miután a koronavírus-válság visszavetette az üzleti utakat.
A gépre 2021-ben egyetlen darab megrendelés sem érkezett a 2020-as évi 6 darab megrendelést követően.
De biztató, hogy idén eddig már bejött 4 megrendelés és az Airbus vállalati repülőgépek divíziójának vezetője további lehetőségeket lát a Közel-Keleten és az Egyesült Államokban.
A Közel-Keleten mintegy 60 darab vállalati Airbus közlekedik, amelyek átlagéletkora meghaladja a 10 évet, az elöregedő flotta megújítása adhat lendületet az értékesítésnek az Airbus szerint. Ami negatív fényt vet a kilátásokra, hogy a kínai piachoz nehézkes a hozzáférés a koronavírus-járvány kitörése miatt, Oroszországban pedig leállította az értékesítéseket a cég a háború következtében.
Az Airbus közölte, hogy a flottájának 10-15 százaléka van oroszországban.
A vállalati igényeknek megfelelően módosított A220-as géptípus a tervek szerint a jövő évtől repülhet és évente 5-10 gépet tervez gyártani belőle az Airbus. A hatótávolsága több mint 10 ezer kilométer lesz, ami elegendő ahhoz, hogy megtegyen egy London-Los Angeles távolságot. Az Airbus vállalati gép részlegének vezetője szerint ha szolgálatba lépnek a gépek, beindulhatnak a további megrendelések.

A címlapkép forrása: Airbus