A Wizz Air elnöke szerint „szembemegy a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is annak vitatása", hogy a különadók bevezetése ne jelentene rögtön magasabb viteldíjakat egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges.
A légitársaságokra kivetett extraprofit különadó a Budapestről induló légi járatok esetében utasonként 10-15 eurós díjat jelentene, amelyet a földi kiszolgálást biztosító cégre vetnének ki, majd az továbbháríthatná az érintett légitársaságokra, akik a terhet Carey szavai alapján az utasokra terelnék.
Magyarországon a legnagyobb légiforgalmat a Wizz Air diszkont légitársaság bonyolítja le, így számára különösen nagy terhet jelentene a szektorális különadó. Robert Carey elmondta a HVG.hu-nak, hogy a Wizz Air jelentős veszteségeket szenvedett el a koronavírus-járvány alatt, és egy újabb gazdasági teher csak lassítaná a régóta várt fellendülést.
A Wizz Air Hungary Zrt. utolsó lezárt pénzügyi évéről (2020. április 1. és 2021. március 31. között) tavaly augusztus végén kiadott éves beszámoló szerint a járvány időszaka alatt mintegy 721 millió euró veszteséget szenvedett el, míg egy évvel korábban 286 millió euró volt az adózott nyeresége. A Wizz Air vesztesége utolsó lezárt negyedévében, 2021 utolsó három hónapjában 267,5 millió euró volt.
Címlapkép forrása: Getty Images