pozsár zoltán
Üzlet

Már megint igaza volt a magyar sztárközgazdásznak, Pozsár jól látta mekkora drágulás jön

Portfolio
Pozsár Zoltán a Credit Suisse vezető globális stratégája néhány hónapja azt jelezte előre, hogy tankhajófuvarozási árak meredeken emelkednek majd. Igaza lett.

Néhány hónappal ezelőtt a Credit Suisse vezető globális stratégája, Pozsár Zoltán azt jelezte előre, hogy annak következtében, hogy a nyugati országok és/vagy kereskedőcégek elkerülik az orosz nyersanyagexportot, míg a keleti országok, például India és Kína viszont örömmel vásárol majd a relatíve olcsó orosz olajból,

a szállítási költségek a globális ellátási láncok kihívást jelentő és költséges átrendeződése miatt az egekbe szöknek.

Most már látjuk, hogy Pozsárnak igaza volt, mert négy hónappal az ukrajnai orosz invázió elindítása után a globális üzemanyagpiacok ebből eredő zavarai a termékek, például a dízelolaj tengeri szállításának költségeiben ugrásszerű növekedést eredményeztek.

A Baltic Exchange adatai szerint

a benzin és a gázolaj szállítási díja idén több mint kétszeresére, 2020 április óta nem látott szintre emelkedett.

Az egyik kulcsfontosságú ázsiai útvonalon a hajótársaságok most több mint 47 000 dollárt keresnek naponta, ha árut szállítanak Dél-Koreából a szingapúri elosztóközpontba, miközben a háború előtt ezen az útvonalon napi 98 dollár volt a szállítási díj.

Az üzemanyagszállító hajók iránti kereslet idén várhatóan 6 százalékkal emelkedik

- mondta Anoop Singh, a Braemar ACM Shipbroking vezetője.

Az S&P elemzői, Fotios Katsoulas és Krispen Atkinson szerint az ukrajnai invázió óta több hosszú távú hajóosztályú hajót használnak finomított üzemanyagok szállítására, a hosszabb utak csökkentik a hajókon rendelkezésre álló kapacitást, és felhajtják a fuvardíjakat. Az LR (Long Range) tankhajók a legelterjedtebbek, amelyekkel termékeket és olajat egyaránt szállítanak.

A tarifák emelkedése más régiókban is megfigyelhető. A hajótulajdonosok, akik a Közel-Keletről Japánba szállítanak üzemanyagot a TC-5 nevű útvonalon, szerdán több mint 50 000 dollárt kerestek naponta, szemben a februári 61 dolláros napi árral, ami közel 820-szoros növekedés. A TC-18 útvonalon az USA-ból Brazíliába történő üzemanyag szállítás ára napi 37 000 dollár közelében volt, ami 9,7-szerese a négy hónappal ezelőtti napi 3800 dollárhoz képest.

(ZeroHedge)

Címlapkép: Credit Suisse

varga-judit-europai-unio-europai-bizottsag
orosz ukrán háború konfliktus zászló ukrajna stock
tornado
tőzsde
aviva city london getty stock

Holdblog Pénzzúzás

Pénznyomtató jegybankok, infláció, kétségbeesett jegybankok… ez az elmúlt 12 év ciklusa (is) eddig. Viszont...

Online előadás
Meddig esik az OTP? Mi lesz az amerikai kamatemeléssel, mekkora galibát okozhat a részvénypiacnak?
Könyvajánló
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
2022. október 18.
Portfolio Future of Finance 2022
2022. szeptember 6.
Sustainable World 2022
2022. szeptember 7.
Private Health Forum 2022
2022. szeptember 15.
Property Investment Forum 2022
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
tőzsde