A harmadik negyedév főbb számai:
- A befektetők által mostanában leginkább figyelt szám az erősödő piaci verseny közepette, az előfizetők globális nettó száma 2,41 millió fős növekedést mutatott a július-szeptemberi időszakban, ami nagy meglepetést okozott, ugyanis a vezetőség 1 milliós, az elemzők pedig mindössze 1,09 millió növekedésre számítottak.
- Az előfizetőszám emelkedése főként Ázsiának volt köszönhető, a régió 1,43 millió új előfizetőt adott. A leggyengébb növekedést az amerikai-kanadai régió mutatta, mindössze 100 ezerrel nőtt az előfizetői szám nettó szinten.
- A negyedéves bevétel 7,97 milliárd dollárt ért el, ami 5,9 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti szintről és kismértékben felülteljesíti a várakozásokat, a Refinitiv konszenzusa szerint 7,83 milliárd dolláros bevételt vártak a negyedévre a piacok.
- A működési költségek közül a marketingköltségek csökkentek, a többi költség viszont a bevételnél nagyobb mértékben emelkedett. A legnagyobb növekedés a technológia és fejlesztés soron látszik év/év alapon.
- A működési eredmény ennek megfelelően csökkent a harmadik negyedévben, az egy évvel ezelőtti szinthez képest 12,7 százalékkal esett, 1,53 milliárd dollárra.
- A nettó eredmény 1,39 milliárd dollárra rúgott, ami 3,5 százalékos visszaesés.
- Az egy részvényre jutó eredmény 3,1 dollárt tett ki, ami 2,8 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, viszont a piaci várakozásokat jelentősen felülmúlta, az elemzői konszenzus ugyanis 2,13 dolláros EPS volt.

"Még mindig nem növekszünk olyan gyorsan, mint szeretnénk" - mondta Spencer Neumann, a Netflix pénzügyi igazgatója az eredményeket bemutató tájékoztatón. "Lendületben vagyunk, elégedettek vagyunk a fejlődésünkkel, de tudjuk, hogy még sok tennivalónk van.”
Nagy változás, hogy a következő negyedévtől kezdődően a Netflix menedzsmentje már nem ad előrejelzést az előfizetők számára vonatkozóan, de a negyedéves gyorsjelentésben továbbra is publikálja ezeket a számokat.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!