Portfolio signature

Maga alá temetné a recesszió az ellátási láncokat? Azért ez nem ilyen egyszerű

Portfolio
A világjárvány kitörését követően a tengeri szállítmányozás és vele együtt a teljes logisztikai üzletág a feje tetejére állt, azóta azonban eltelt közel 3 év, a nem összehangolt újranyitások következtében valósággal az egekbe szöktek a konténerárak, amelyek még mindig jócskán a járvány előtti szinteken vannak. A közelgő recesszió réme pedig akár lavinaként temetheti maga alá az egész üzletágat, a legfrissebb adatok szerint azonban korántsem ilyen aggasztó a helyzet.

Két éve még a pánik fűtötte az árakat

A világjárványt követő egyenlőtlen globális gazdasági fellendülés miatt a konténerhiány elsősorban Ázsiában jelentkezett, a kétségbeesett vállalatok pedig hetekig kényszerültek várni a konténerekre, és komoly felárat fizettek a hozzájutásért, ami a szállítási költségeket robbanásszerű növekedését eredményezte.

A kínaiak olyan agresszívan próbáltak üres konténerekhez jutni ebben az időben, hogy átlagosan az USA-ból Ázsiába tartó konténerek közül 4-ből 3 üresen, rakomány nélkül ment vissza.

Ekkor még egészen más volt a helyzet, hiszen Európában és Amerikában sem kezdődött el szélesebb körben az emberek oltása, és a kezdeti számok alapján valóban úgy tűnt, hogy a szigorú járványügyi korlátozások következtében elsőként Kína tudhatja maga mögött a Covid okozta nehézségeket.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés