A világszerte mintegy 260 000 embert foglalkoztató Wipro informatikai cég vezérigazgatója elárulta, hogy a dolgozóinak 10%-a havonta egyszer sem nyitja meg az e-mail fiókját. Thierry Delaporte azt állítja, hogy a Z generációhoz tartozó munkatársakkal a LinkedInen és az Instagramon kommunikál, "egyszerűen azért, mert így hatékonyabb" - idézi a szakembert a New York Post.
A munkaerő megtartása érdekében a szakértők azt tanácsolják a cégeknek, hogy a fiatalok számára vonzó munkahelyeket alakítsanak ki, és ezalatt a megfelelő kommunikációs platform alkalmazását is értik.
"A hozzáállásukat nagyban befolyásolhatták azok az eszközök, amelyekkel együtt a fogyasztói világban felnőttek, és ezek nem mindig esnek egybe az üzleti életben leggyakrabban használt eszközökkel” - írta Ben Bajarin, a Creative Strategies vezérigazgatója a Fast Company nevű lapban. Bajarin cégének, egy fogyasztói technológiával foglalkozó kutatócégnek, egy 2020-ban készített felmérése szerint a 30 évnél fiatalabbak körében a Google Docs, a Zoom és az iMessage számítanak a leggyakrabban használt kommunikációs eszközöknek, messze meghaladva az e-mailezést.
A ReWorked 2022-es felmérése is hasonló következtetésekre jutott. A kutatás szerint a megkérdezett 1000 informatikai vezető valamivel több mint fele a "valós idejű üzleti csevegőalkalmazásokat", például a Slacket és a Microsoft Teams-t részesíti előnyben az e-maillel szemben.
Az e-mail az összes stresszort egy felületre tereli, ami megkönnyíti a kiégést
– vélekedik egy videókészítő cég igazgatója. "Megnézed az e-maileket, és ott vannak a munkahelyi dolgaid, amelyek prioritást élveznek, aztán a bérleti díj a főbérlődtől, majd a Netflix számlák."
Mindezek ellenére, az emberek még mindig szívesen e-maileznek: a Statista szerint az évente kiküldött e-mailek száma még ha kis mértékben is, de évről évre növekszik. A becslések szerint tavaly 333,2 milliárd e-mailt küldtek ki világszerte.
Címlapkép forrása: Shutterstock