Portfolio signature

"Egy enyhe paranoiában kell élni, mintha folyamatosan támadás alatt lennél" - így kell felkészülni a kibercsatákra egy ex-FBI ügynök szerint

A kibertámadások során alkalmazott eszközök jellegükben nem változtak, ám a bűnözők sokkal ravaszabbak lettek, és egyre elterjedtebb, hogy a vállalatok adataira vadászó hackerek cégszerűen, vezérigazgatókkal, ügyfélszolgálattal és értékesítési hálózattal működnek. A szervezeteknek fel kell készülniük a legrosszabbra, ám ez sokszor nem is annyira egyszerű, hiszen óriási hiány van a képzett kiberbiztonsági szakemberekből. Mindezekről Milan Patel, a BlueVoyant menedzselt biztonsági szolgáltatásaiért felelős igazgatója és a vállalat egyik alapítója beszélt nekünk, aki korábban az FBI kiberbiztonsági részlegének technológiai vezetőjeként is dolgozott.
Aki kimarad, lemarad! Hogyan szerezz versenyelőnyt a mesterséges intelligencia használatával? Erről is szó lesz a Portfolio május 3-ai Digital Transformation konferenciáján!

Melyek lesznek várhatóan 2023 legnagyobb kockázatot jelentő kiberfenyegetései? Mi változott tavalyhoz képest?

Úgy gondolom, hogy amivel a jövőben többet fogunk találkozni – nem azért, mert gyakrabban fordulnak elő, hanem mert könnyebben fel tudjuk fedni őket – azok az ellátási láncot és a beszállítói ökoszisztémát érintő támadások. Ezek nagyon erős hatással vannak a szervezetekre. Ezt látjuk az adatainkban, és ez derül ki az információbiztonsági vezetőkkel folytatott beszélgetések során is. A szakemberek gyakran számolnak be arról, hogy egy-egy beszállítói partnerüket megtámadták. Úgy gondolom tehát, hogy ez a tendencia 2023-ban is erősödni fog, hiszen a rosszfiúk rájöttek, hogy sokkal egyszerűbb egy nagyvállalat beszállítóját megtámadni, mint magát a vállalatot. A bűnözők pedig nagyon gyorsan tanulnak egymástól, és ezt a tudást meg is osztják egymással a dark weben.

Miért könnyebb a beszállítókat megtámadni?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés