Előfizetői tartalom

Többen használják a Facebookot, mint valaha, de mire elég ez?

Portfolio
Valósággal kilőtt a Facebook anyavállalata, a Meta részvényeinek árfolyama a szerdai zárás utáni amerikai kereskedésben azt követően, hogy a vállalat közzétette negyedik negyedéves gyorsjelentését. Bár a közösségi óriás bevétele esett, az elemzői várakozásokat felül tudta teljesíteni és a folyó negyedévre adott menedzsment-várakozások sem okoztak csalódást. További jó hír a befektetőknek, hogy egy komoly saját részvény visszavásárlási programot is bejelentett a cég.

A negyedik negyedév

A felhasználók száma bár csak egyszámjegyű mértékben, de még mindig tud növekedni, a Facebook naponta aktív felhasználóinak száma 2 milliárdra, a Meta alkalmazáscsalád napi felhasználószáma pedig 2,96 milliárdra emelkedett decemberben, ami 4, illetve 5 százalékos növekedés év/év alapon.

dap

Ez azt jelenti, hogy a világ lakosságának negyede napi szinten használta decemberben átlagosan a Facebookot.

A Meta fő bevételi forrását a hirdetések jelentik, ezért kiemelten fontos indikátor a hirdetési ár és a kattintások alakulása. A negyedik negyedévben 23 százalékkal emelkedett a hirdetésekre kattintások száma az alkalmazáscsaládban az előző év azonos negyedévéhez képest, a hirdetésekre jutó átlagos ár azonban 22 százalékkal csökkent.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés