Portfolio signature

Beütött az infláció, drágulnak a szeszesitalok - Kevesebbet isznak a magyarok

Portfolio
Bár csökken a szeszesital fogyasztás Magyarországon, a drasztikus visszaesés még elmaradt eddig az ünnepeket is magában foglaló október-decemberi negyedévben, így az évközi áremeléseknek köszönhetően növelni tudta bevételeit az időszakban a Zwack – derül ki a társaság gyorsjelentéséből. A költségek azonban jelentősen emelkedtek, főként az alapanyag és a csomagolás költségeinek növekedése következtében, így csökkenő nyereségről számolt be a hazai italgyártó. Megnyugtató viszont a befektetőknek, hogy a március végén záruló üzleti évre az egy évvel korábbihoz hasonló eredményt vár a menedzsment.

Közel 13 milliárd forintos bruttó értékesítéssel zárta az ünnepeket is magában foglaló negyedik negyedévet a Zwack, ami 6 százalékos növekedés 2021 azonos időszakához képest – derül ki a társaság ma publikált gyorsjelentéséből. Tavaly mind a minőségi termékek, mind a prémium szegmens növekedni tudott, a prémium szegmensen belül kiemelkedően teljesített a Kalumba a két új ízvariáns (mangó és vérnarancs) sikeres piaci bevezetésének köszönhetően, de a Fütyülős, valamint a Kalinka értékesítései is az átlagon felül nőttek. A forgalmazott termékeken belül az ásványvíz, valamint a borok és a pezsgők eladásai mutattak erősebb növekedést.

A 2022. július 1-től életbe lépő adóváltozások következtében a szesz jövedéki adója jelentősen emelkedett, így a december végén zárult negyedévben 60 százalékkal magasabb jövedéki adó keletkezett a Zwacknál az értékesítések után, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor megszűnt a népegészségügyi adó fizetési kötelezettség. A bruttó árbevétel egyszámjegyű növekedése mellett a társaság adófizetési kötelezettsége közel ugyanannyi volt 2022 negyedik negyedévében, mint egy évvel korábban, ennek köszönhetően az adókkal csökkentett nettó árbevétel nagyobb mértékben, 11,5 százalékkal növekedett év/év alapon.

A 12 havi gördülő nettó árbevétel több mint 15 éves csúcsra emelkedett, utoljára 2007 negyedik negyedévében ért el a jelenleginél magasabb értéket.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés