Áremelésekkel reagált a Pepsi a megugró költségekre és az infláció elszállására, ami meg is hozta az eredményét, a lezárt negyedévben 10,9 százalékkal növekedett a cég nettó árbevétele az előző év azonos negyedévéhez képest, organikusan pedig (az akvizíciók és portfóliótisztítás hatásait kiszűrve) 14,6 százalékos volt a dinamika.
Ez felülmúlta az elemzői várakozásokat, a Refinitiv konszenzusa szerint 26,8 milliárd dolláros bevételt vártak a piacok, ezzel szemben 28 milliárd dolláros bevételt könyvelt el az italgyártó.
A keresletet azonban némileg visszavetették az áremelések, a cég közlése szerint a globális értékesítési volumen 2 százalékkal csökkent az élelmiszeripari üzletágában.
A Pepsi 518 millió dolláros profitot könyvelt el a nettó eredmény szintjén, ami több mint 60 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi több mint 1,3 milliárd dollárról. Egy részvényre jutó eredménye 0,95 dollár lett. A negyedévre azonban jelentős negatív hatással voltak olyan egyszeri tételek, mint a gyümölcslé-üzletág értékesítése, vagy az oroszországi eszközök leírása. Ezeket a hatásokat kiszűrve 1,67 dolláros EPS-t ért el a Pepsi, ami kismértékben meghaladta az 1,65 dolláros elemzői várakozást.
2023-ra növekedést prognosztizál a menedzsment, a bevételek organikusan 6 százalékkal nőhetnek, az egy részvényre jutó eredmény pedig 8 százalékkal emelkedhet konstans devizaárfolyam mellett, az egyszeri tételek hatásait kiszűrve. A Wall Street-t elemzők 3,5 százalékos bevételnövekedést és 7,3 százalékos EPS-növekedést várnak.
Jó hír a befektetőknek, hogy 10 százalékos osztalékemelést is bejelentett a Pepsi.
A negyedéves gyorsjelentést követően 1,4 százalékos pluszban áll a részvények árfolyama a nyitás előtti kereskedésben.

Címlapkép: Getty Images