Portfolio signature

Családi háború a zeneiparban - Ellenséges felvásárlás osztja meg a rajongókat

Portfolio
Töretlen népszerűségnek örvend napjainkban az ázsiai K-pop zenei műfaj, az olyan népszerű fiú és lánybandák, mint a BTS, a Blackpink, vagy a Twice pedig az ázsiai kontinens után már sorra hódítják meg a világot több száz milliós, olykor pedig bőven egy milliárd feletti megtekintéseikkel a legnagyobb videómegosztó portálokon. A műfaj körül kialakult hype érthető módon nem mindennapi lehetőségeket tartogat a különböző kiadócégek számára is, akik egymással versengenek a minél nagyobb piaci részesedésért, az elmúlt hetekben pedig különösen nagy figyelem övezte a K-pop világát, miután a két legnagyobb dél-koreai zenei vállalat, a világhírű BTS-t is menedzselő Hybe versengésbe kezdett a Kakao Corporationnal az egyik leghíresebb dél-koreai kiadó, az SM Entertainment feletti irányítás megszerzéséről. A konfliktus végül valóságos családi háborúvá torkollott, a szembenálló felek között pedig olyan vádak is előkerültek, mint az offshore ügyletek, vagy a Hybe esetleges monopolhelyzetének az iparra gyakorolt káros hatásai.

Az érintettek

A két szembenálló cég közül kétségtelenül a Hybe az ismeretebb, amely egyike a legnagyobb piaci befolyással bíró vállalatoknak a dél-koreai K-pop iparban. A vállalat neve pedig a befektetők számára is ismerősen csenghet, miután leányvállalata a Big Hit Entertainment 2020-ban a BTS sikerének köszönhetően tőzsdére lépett. Ezekben az időkben a vállalat bevételeinek mintegy 90 százalékát a BTS termelte, az elemzők pedig hamar fel is hívták a figyelmet a diverzifikáció hiányára, mint potenciális kockázatra.

A BTS-nek való kitettséget ezt követően fokozatosan igyekezett csökkenteni a vállalat, de még az ezt követő évben, 2021-ben is a bevétel 70 százalékát a BTS hozta az NH Investments & Securities elemzőinek becslése szerint.

A diverzifikációra pedig minden eddiginél nagyobb szükség van, miután a BTS szünetet tart, mivel az együttes tagjai a Dél-Koreában a minden 18 és 28 év közötti munkaképes férfiak számára kötelező katonai szolgálatukat teljesítik.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés