„A globális kihívásokra kompetenciáinknak és nagyfokú rugalmasságunknak köszönhetően megfelelően reagáltunk, így csapatunkkal 2022-ben ismét stabil évet zártunk. A bizonytalan gazdasági helyzetre mi lehetőségként tekintünk és tovább folytatjuk utunkat Next Level stratégiánk mentén. A jövőben termék- és szolgáltatási portfóliónk további bővítésével növeljük versenyképességünket, új szintre emelve vállalatunk a magyar gazdaságban és a Volkswagen Konszernen belül betöltött szerepét“ - mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a vállalat 2022-es évét értékelő sajtótájékoztatón.
Az Audi Hungaria 8,4 milliárd euró árbevételt ért el, valamint 220 millió euró értékben folytatta beruházásait.
Ez az árbevétel tekintetében jelentős növekedésnek számít az egy évvel korábbihoz képest, hiszen 7,7 milliárd eurós árbevételt ért el a cég 2021-ben.

A vállalat beruházásai elsősorban az elektromobilitás területére, ezen belül az elektromos hajtások gyártásának, valamint a belső égésű motorok, például az új négyhengeres motorgeneráció gyártásának előkészítésére fókuszáltak. Emellett jelentős beruházási terület volt a Szerszámgyár kapacitásainak bővítése, mely során 6 300 négyzetméterrel nőtt a gyártóterület az exkluzívszériás gyártás számára, így immár 58 300 négyzetméteren, a legmodernebb technológiák segítségével készítik a győri munkatársak az Audi és Volkswagen Konszern csúcsmodelljeinek karosszériaelemeit.
A vállalat alapítása óta az összberuházás értéke 2022-ben elérte a 12,2 milliárd eurót.
A vállalat 2023-ban tovább növeli versenyképességét, többek között egy önálló leányvállalat, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft. alapításával, mely a pénzügy, IT és beszerzés területén kompetenciaalapú szolgáltatásokat kínál az egész Volkswagen Konszern számára.

Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja elmondta, hogy 2022-ben a beszállítók részéről jelentős áremelkedéssel szembesült a társaság - főleg, ami az acél és az aluminium árát illeti - , így a költségnövekmény miatt az adózott eredmény 163 millió euróra csökkent. Viszont az Audi Hungaria a megemelkedett költségek egy részét a konszernen belüli megrendelők felé tovább tudta hárítani, egyszeri megállapodások és ármódosítások keretében, ilyen módon 180 millió eurót terhelt tovább a győri vállalat. Ezt a 163 millió eurós, és az egyszeri 180 millió eurós tételt figyelembe véve az adózott eredmény 343 millió eurón alakult, ami csekély növekedést jelent az egy évvel korábban elére 332 millió euróhoz képest.
"Vállalatunk – a piacokon tapasztalható bizonytalanságok és a megnövekedett nyersanyagköltségek ellenére – legfőképpen egyszeri pozitív hatásoknak köszönhetően az előző évi eredménnyel hasonló szinten tudta zárni a tavalyi évet. Az Audi Hungaria továbbra is kiemelt szereplője a magyar gazdaságnak, hiszen az ország egyik legnagyobb árbevételű vállalata és egyik legnagyobb exportőre. Az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-vel új szintre emeljük kompetenciaalapú szolgáltatási portfóliónkat és új üzleti modellünknek köszönhetően tovább erősítjük versenyképességünket”, mondta Heinecke.
Az Audi Hungaria, mely 2022-ben ismét elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkahelye címet, a tavalyi év végén 11 957 munkatársat foglalkoztatott, mellyel az ország egyik legnagyobb munkáltatója.

Az Audi Hungaria 2020 óta mérlegben karbonsemlegesen működik. A vállalat többek között Európa legnagyobb tetőre épített, összesen 160 000 négyzetméteres napelemparkja, valamint megújuló geotermikus hőenergiafelhasználás segítségével biztosítja energiaellátásának jelentős részét. Ezen felül a keletkezett hulladék szinte 100 százalékát hasznosítja – például az Aluminium Closed Loop projekttel, melynek keretében a vállalat zárt körforgásba vezette az alumíniumot, így jelentős mennyiségű nyersanyagot és CO2-kibocsátást takarít meg.
Az Audi Hungaria idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját és a jubileumi évben további meghatározó lépéseket tesz a vállalat jövőképessége erősítésére. Az elektromobilitásra történő átállás tovább folytatódik: a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának (PPE – Premium Platform Electric), valamint az új, úgynevezett MEBeco (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtások gyártására. Ezen felül 2024-ben megkezdődik a CUPRA Terramar modell gyártása az Audi Hungariánál.
Címlapkép: Audi