A digitális asszisztens egy oldalsávban helyezkedik majd el az alkalmazások munkafelületén, ahol szöveget generál, prezentációkat és Excel Pivot táblákat készít felhasználói utasításra. A felhasználók információkat kérhetnek a Copilottól egy közelgő Teams beszélgetéssel kapcsolatban, összefoglalókat kérhetnek kapcsolódó projektekről, szervezeti változásokról és a közelmúltban felvett munkatársakról.
A Copilot a Wordben más fájlok alapján készít dokumentumokat, és a mesterséges intelligencia által generált szöveget ezután szabadon lehet szerkeszteni. Mivel lényegében egy chatbotról van szó, akár arra is megkérhetjük, hogy egy Word-dokumentum alapján készítsen egy 10 fóliás PowerPoint prezentációt, vagy elemezzen, illetve formázzon Excel-adatokat.
Az adatok alapján az Excel-felhasználók a Copilot segítségével azonnal létrehozhatnak egy SWOT-elemzést vagy egy pivot táblát. A mesterséges intelligencia automatikusan hoz létre értekezletet a Teamsben, összefoglalja az elhangzottakat a későn csatlakozók számára és pontokba szedi a meeting legfontosabb tudnivalóit.
A Copilot az Outlookba is bekerül majd, így kevesebb időt kell majd az e-mailek törlésével és a válaszadással tölteni. Összefoglalja az e-mail-folyamokat, választervezeteket készít, amelyeknek gombnyomásra lehet módosítani a hosszát és a hangnemét.
A Microsoft egy olyan Business Chat funkció bevezetését is tervezi, amely a Microsoft 365 összes alkalmazásában működik. Ez a Microsoft Graph segítségével a Microsoft Teams egyetlen csevegőfelületére gyűjti össze a dokumentumokat, prezentációkat, e-maileket, jegyzeteket, és ezekről összefoglalókat, valamint terveket készít. A Microsoft 365 vezetője, Jared Spataro szerint a Copilot néha tévedni fog. Spataro ezt "hasznos tévedésnek" hívta, de a lényeg szerint az, hogy a mesterséges intelligencia ilyenkor is ötleteket ad a munkavégzéshez.
A Microsoft a Copilotot jelenleg 20 ügyféllel teszteli, és az árazásról a következő hónapban fognak megosztani részleteket.
Címlapkép forrása: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images