Portfolio signature

Így forgatja fel az AI az autózást: bepillantottunk a kulisszák mögé

Utoljára a koronavírus-járvány elején került sor a Continental kétéves rendszerességű technológiai expójára, a Continental TechShowra, ahol a világ egyik legnagyobb járműalkatrész-beszállítója bemutatja a befektetőknek és az újságíróknak, hogy melyek azok a fejlesztés alatt álló technológiák, amelyek szerintük meghatározzák majd a közlekedés jövőjét. Három év kihagyás után idén Frankfurt am Mainban állították ki a német autóipari konszern mérnökei a legérdekesebb járműtechnikai alkatrészeket és prototípusokat. Az esemény lényege, hogy a sajtó munkatársai ilyenkor szabadon kérdezhetik a szakértőket, és ha az fizikailag lehetséges, ki is próbálhatják az egyes modelleket.

Nem csak gumi

A többség számára a Continental neve a gumiabronccsal forrt össze, ami nem meglepő, lévén, hogy az 1871-ben alapított hannoveri vállalat ma már a világ negyedik legnagyobb gumiabroncs-gyártójaként működik. Az expó sokszínűsége is mutatja azonban, hogy a cég megalakulása óta sokféle kompetenciára alapozta a működését. A Continental együttműködik a legtöbb nagy autóipari márkával, akiknek nem csupán gumiabroncsot gyárt, hanem a fékberendezésektől kezdve a szenzorokon át az autókba kerülő számítógépekig majdnem minden eszközt fejleszt.

TechShow 2023 (3)
A gumikon kívül is volt mit bemutatni. Forrás: Continental

A vállalat több gyártóüzemet, kutatási és fejlesztési központot működtet Magyarországon, és több mint 8000 embert foglalkoztat. A vállalatnak van egy külön AI-fejlesztő egysége is Budapesten, ahol vezetőtámogatáshoz, autonóm vezetéshez fejlesztenek megoldásokat.

Az aszfalttól a felhőig

Ezt a jól diverzifikált működést fejezi ki találóan a vállalat szlogenje, az „aszfalttól a felhőig”, amely arra utal, hogy a Continental a lehető legtöbb területen részt kíván venni a mobilitási ökoszisztéma formálásában. A stratégia fókuszában az úgynevezett szoftveresen definiált jármű (software-defined vehicle, továbbiakban: SDV) áll.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés