A negyedév főbb számai:
- A főbb termékek bevételei csökkentek, a legnagyobb súlyú üzletág, az iPhone értékesítése 2,4 százalékkal, a Macintoshok értékesítése 7,3 százalékkal, míg az iPadek forgalma közel 20 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest
- Az iPad erőteljes visszaesésében szerepet játszott, hogy a bázisidőszakot segítette a 600 dolláros iPad Air piacra dobása
- Növekedni tudott viszont a szolgáltatások üzletág, amely mára a második legnagyobb bevételű üzletággá nőtte ki magát 21 milliárd dolláros negyedéves bevétellel, ami 8,2 százalékos növekedés. Ide tartoznak például a cloud bevételek, a streaming előfizetések, vagy az App Store.
- A kiegészítők, hordható eszközök és otthoni termékek szegmens bevétele kismértékben, de szintén növekedett.
- Az egyes régiók közül Európa és Kína értékesítési bevételei egyszámjegyű ütemben növekedtek, míg az Egyesült Államokban közel 6 százalékos, Japánban pedig több mint 11 százalékos volt a visszaesés.
- Az Apple 81,8 milliárd dolláros bevétellel zárta a második negyedévet, ami 1,4 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi szinttől, viszont az elemzők valamivel nagyobb visszaesésre számítottak, a konszenzus 81,7 milliárd dollár volt
- A bruttó fedezeti szint 1,3 százalékponttal javult, 44,5 százalékot ért el, az elemzői prognózis 44,2 százalék volt
- A működési eredmény 0,3 százalékkal csökkent, míg a nettó eredmény 2,3 százalékkal emelkedett
- Az egy részvényre jutó eredmény 1,26 dollárt tett ki, ami 5 százalékos növekedés és meghaladta az elemzői konszenzust, ami 1,19 dollár volt. Az EPS a nettó eredménynél dinamikusabban növekedett, köszönhetően a saját részvény vásárlások részvényszám-csökkentő hatásának.
Az Apple második negyedéves számai | |||
millió USD | 2Q 22 | 2Q 23 | változás |
Értékesítés nettó bevétele | 82959 | 81797 | -1,4% |
-iPhone | 40665 | 39669 | -2,4% |
-Mac | 7382 | 6840 | -7,3% |
-iPad | 7224 | 5791 | -19,8% |
-kiegészítők, otthon | 8084 | 8284 | 2,5% |
-szolgáltatások | 19604 | 21213 | 8,2% |
Bruttó fedezet | 35885 | 36413 | 1,5% |
Bruttó fedezeti szint | 43,3% | 44,5% | +1,3pp |
Működési eredmény | 23076 | 22998 | -0,3% |
Nettó eredmény | 19442 | 19881 | 2,3% |
EPS (USD) | 1,20 | 1,26 | 5,0% |
Forrás: Apple |
Jellemzően az Apple június végén záruló negyedéve a leggyengébb szezonálisan, szeptembertől ugyanis az iskolakezdés és az új iPhone-ok piacra dobása, majd a karácsonyi vásárlások megdobják a keresletet a cég termékei iránt.
A szolgáltatások üzletág erőssége pozitív a gyorsjelentésben, miután a szegmensben magasak a profit marzsok és az előző negyedévhez képest gyorsulni tudott a növekedés.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!