A negyedév főbb számai:
- A főbb termékek bevételei csökkentek, a legnagyobb súlyú üzletág, az iPhone értékesítése 2,4 százalékkal, a Macintoshok értékesítése 7,3 százalékkal, míg az iPadek forgalma közel 20 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest
- Az iPad erőteljes visszaesésében szerepet játszott, hogy a bázisidőszakot segítette a 600 dolláros iPad Air piacra dobása
- Növekedni tudott viszont a szolgáltatások üzletág, amely mára a második legnagyobb bevételű üzletággá nőtte ki magát 21 milliárd dolláros negyedéves bevétellel, ami 8,2 százalékos növekedés. Ide tartoznak például a cloud bevételek, a streaming előfizetések, vagy az App Store.
- A kiegészítők, hordható eszközök és otthoni termékek szegmens bevétele kismértékben, de szintén növekedett.
- Az egyes régiók közül Európa és Kína értékesítési bevételei egyszámjegyű ütemben növekedtek, míg az Egyesült Államokban közel 6 százalékos, Japánban pedig több mint 11 százalékos volt a visszaesés.
- Az Apple 81,8 milliárd dolláros bevétellel zárta a második negyedévet, ami 1,4 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi szinttől, viszont az elemzők valamivel nagyobb visszaesésre számítottak, a konszenzus 81,7 milliárd dollár volt
- A bruttó fedezeti szint 1,3 százalékponttal javult, 44,5 százalékot ért el, az elemzői prognózis 44,2 százalék volt
- A működési eredmény 0,3 százalékkal csökkent, míg a nettó eredmény 2,3 százalékkal emelkedett
- Az egy részvényre jutó eredmény 1,26 dollárt tett ki, ami 5 százalékos növekedés és meghaladta az elemzői konszenzust, ami 1,19 dollár volt. Az EPS a nettó eredménynél dinamikusabban növekedett, köszönhetően a saját részvény vásárlások részvényszám-csökkentő hatásának.
| Az Apple második negyedéves számai | |||
| millió USD | 2Q 22 | 2Q 23 | változás |
| Értékesítés nettó bevétele | 82959 | 81797 | -1,4% |
| -iPhone | 40665 | 39669 | -2,4% |
| -Mac | 7382 | 6840 | -7,3% |
| -iPad | 7224 | 5791 | -19,8% |
| -kiegészítők, otthon | 8084 | 8284 | 2,5% |
| -szolgáltatások | 19604 | 21213 | 8,2% |
| Bruttó fedezet | 35885 | 36413 | 1,5% |
| Bruttó fedezeti szint | 43,3% | 44,5% | +1,3pp |
| Működési eredmény | 23076 | 22998 | -0,3% |
| Nettó eredmény | 19442 | 19881 | 2,3% |
| EPS (USD) | 1,20 | 1,26 | 5,0% |
| Forrás: Apple | |||
Jellemzően az Apple június végén záruló negyedéve a leggyengébb szezonálisan, szeptembertől ugyanis az iskolakezdés és az új iPhone-ok piacra dobása, majd a karácsonyi vásárlások megdobják a keresletet a cég termékei iránt.
A szolgáltatások üzletág erőssége pozitív a gyorsjelentésben, miután a szegmensben magasak a profit marzsok és az előző negyedévhez képest gyorsulni tudott a növekedés.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!