Előfizetői tartalom

Mi folyik az Apple-nél? Már az iPhone sem hasít

Portfolio
Felülteljesítette a meglehetősen konzervatív elemzői várakozásokat az Apple a második negyedévben – derül ki a társaság piaczárás után közzétett gyorsjelentéséből. Mind a bevételek, mind az eredmények szintjén a konszenzust meghaladó számokat közölt a vállalat, ami elsősorban a szolgáltatások üzletág növekedésének köszönhető.

A negyedév főbb számai:

  • A főbb termékek bevételei csökkentek, a legnagyobb súlyú üzletág, az iPhone értékesítése 2,4 százalékkal, a Macintoshok értékesítése 7,3 százalékkal, míg az iPadek forgalma közel 20 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest
  • Az iPad erőteljes visszaesésében szerepet játszott, hogy a bázisidőszakot segítette a 600 dolláros iPad Air piacra dobása
  • Növekedni tudott viszont a szolgáltatások üzletág, amely mára a második legnagyobb bevételű üzletággá nőtte ki magát 21 milliárd dolláros negyedéves bevétellel, ami 8,2 százalékos növekedés. Ide tartoznak például a cloud bevételek, a streaming előfizetések, vagy az App Store.
  • A kiegészítők, hordható eszközök és otthoni termékek szegmens bevétele kismértékben, de szintén növekedett.
  • Az egyes régiók közül Európa és Kína értékesítési bevételei egyszámjegyű ütemben növekedtek, míg az Egyesült Államokban közel 6 százalékos, Japánban pedig több mint 11 százalékos volt a visszaesés.
  • Az Apple 81,8 milliárd dolláros bevétellel zárta a második negyedévet, ami 1,4 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi szinttől, viszont az elemzők valamivel nagyobb visszaesésre számítottak, a konszenzus 81,7 milliárd dollár volt
  • A bruttó fedezeti szint 1,3 százalékponttal javult, 44,5 százalékot ért el, az elemzői prognózis 44,2 százalék volt
  • A működési eredmény 0,3 százalékkal csökkent, míg a nettó eredmény 2,3 százalékkal emelkedett
  • Az egy részvényre jutó eredmény 1,26 dollárt tett ki, ami 5 százalékos növekedés és meghaladta az elemzői konszenzust, ami 1,19 dollár volt. Az EPS a nettó eredménynél dinamikusabban növekedett, köszönhetően a saját részvény vásárlások részvényszám-csökkentő hatásának.
Az Apple második negyedéves számai
millió USD 2Q 22 2Q 23 változás
Értékesítés nettó bevétele 82959 81797 -1,4%
-iPhone 40665 39669 -2,4%
-Mac 7382 6840 -7,3%
-iPad 7224 5791 -19,8%
-kiegészítők, otthon 8084 8284 2,5%
-szolgáltatások 19604 21213 8,2%
Bruttó fedezet 35885 36413 1,5%
Bruttó fedezeti szint 43,3% 44,5% +1,3pp
Működési eredmény 23076 22998 -0,3%
Nettó eredmény 19442 19881 2,3%
EPS (USD) 1,20 1,26 5,0%
Forrás: Apple      

Jellemzően az Apple június végén záruló negyedéve a leggyengébb szezonálisan, szeptembertől ugyanis az iskolakezdés és az új iPhone-ok piacra dobása, majd a karácsonyi vásárlások megdobják a keresletet a cég termékei iránt.

A szolgáltatások üzletág erőssége pozitív a gyorsjelentésben, miután a szegmensben magasak a profit marzsok és az előző negyedévhez képest gyorsulni tudott a növekedés.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés