Előfizetői tartalom

Óriásit ment a mesterséges intelligencia, de az igazi csodához még többre lesz szükség

Portfolio
Lassan túl vagyunk az első generatív AI-robbanás zentijén, ami pedig most következik az az, hogy az üzleti szereplők megpróbálják megtalálni azokat a területeket, ahol a technológia legtöbb hasznot tudja nyújtani a számukra. A potenciális használati esetek rendre gyűlnek, ám a cégvezetőknek meg kell bírkózniuk azokkal a kihívásokkal is, amelyek a technológia implementácójával járnak. Cikkünkben összegyűjtöttük, mire érdemes odafigyelni a bevezetési projektek végrehajtásakor, illetve milyen általános szempontokat érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy vállalatunk a lehető legtöbbet hozza ki a mesterséges intelligenciából.

Digitális asszisztens a cégnél

Amikor a ChatGPT tavaly november végén berobbant a köztudatba, szinte mindenki megismerkedhetett a generatív mesterséges intelligencia fogalmával. Emlékeztetőül álljon itt a Gartner technológiai kutatócég definíciója: 

A generatív AI létező tartalmakból új tartalmakat képes előállítani, amelyek tükrözik a képzési adatok jellemzőit, de nem ismétlik meg azokat. Ezek a különféle újszerű tartalmak lehetnek például képek, videók, zene, beszéd, írott szöveg, szoftverkód, vagy akár terméktervek is.

A ChatGPT felbukkanásával a technológiai vállalatok hirtelen elképesztő összegeket kezdtek önteni az AI-fejlesztő kutatólaborokba és startupokba, az óriási érdeklődés pedig a tőzsdei árfolyamokban is megmutatkozott.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés