A 2002 óta működő, relatív kis üzemben jelenleg elektromos járműveket gyártanak, beleértve a népszerű ID.3-at. Ez utóbbi modellből tavaly 6 500 darab gördült le a futószalagról.
A 300 teljes munkaidős dolgozót egy szélesebb körű átalakítás részeként más munkakörökbe vagy gyártási helyszínekre helyezhetik át - mondták a Bloombergnek a tárgyalásokat ismerő személyek. A létesítményben dolgozó mintegy 2000 ideiglenesen foglalkoztatott munkavállaló sorsa egyelőre bizonytalan. Hozzátették azonban, hogy végleges döntés még nem született a gyár teljes leállításáról, egyelőre ez csak egy a mérlegelt lehetőségek között.
A lépés vélhetően a Volkswagen költségcsökkentési és versenyképesség-növelési stratégiájának része. Oliver Blume vezérigazgató célként tűzte ki a Volkswagen márka profitabilitásának javítását, melynek megvalósításához szükség van a költségek további racionalizálására. A drezdai üzem éves működési költségeit 60-70 millió euróra becsülik, és a gyártás megszüntetésével a Volkswagen évente mintegy 20 millió eurót takaríthat meg.
A közelmúltban nem ez az első hasonló eset a Volkswagennél, épp a múlt héten közölte a cég, hogy ideiglenesen foglalkoztatott munkavállalókat bocsát el az EV-gyártási központjának számító zwickaui telephelyén. A lépést a megváltozott piaci körülményekkel indokolták.
Címlapkép forrása: Sean Gallup/Getty Images