Az elmúlt napokban több cikk keretében is foglalkoztunk az amerikai IPO-piac feléledésével, miután az Arm múlt heti tőzsdei bevezetése nagy sikert aratott. Az ételkiszállítási szolgáltatást nyújtó Instacart ezen felbuzdulva felemelte részvényeinek jegyzési ársávját, melynek végül a tetejénél, 30 dolláron keltek el a papírok. A tőzsdei bevezetés árazása 10 milliárd dollár körüli piaci értéket adott az Instacartnak, ami lényegesen alacsonyabb, mint a 2021-es finanszírozási kör után megállapított 39 milliárd dolláros érték.
A befektetői érdeklődés tehát már a mai debütálás előtt is látszott.
A 30 dolláros jegyzési árhoz képest viszont 40 százalékkal magasabban, 42 dolláron indította kereskedést a részvény.
Egy órával később visszaadta az emelkedés egy részét a papír, jelenleg 38 dollár közelében jár.

Az Instacart az amerikai élelmiszerboltok 85 százalékából, azaz több mint 80 000 üzletből biztosít kiszállítást, 600 000 szabadúszó vásárlóból álló hálózata segítségével. A cégnek 7,7 millió aktív felhasználója van, akik havonta körülbelül 317 dollárt költenek a platformon. Egyelőre még bizonytalan, hogy az üzleti modell tud-e hosszabb távon is nyereséges működést biztosítani: csak most kezdett el profitot termelni a cég, az első félévben a nettó eredmény 242 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 74 millió dolláros veszteséggel.
IPO-szakértők a Yahoo Finance–nek elmondták, hogy az Instacart jobb barométerként szolgálhat az IPO–piac helyzetének felmérére, mivel profiljában jelentősen eltér az Armtól. Az Arm volt a 2023-as év legnagyobb IPO-ja, egy jól bejáratott cégről van szó, amely korábban már volt tőzsdén. Az Instacart ezzel szemben egy startup, amely most került először a nyilvános piacra.
Az Arm és az Instacart után a Klavyo-ra is érdemes lesz figyelni, amely várhatóan holnap fog debütálni a tőzsdén.
Címlapkép forrása: Getty Images