A negyedév főbb számai:
- 260 millió előfizetője volt a Netflixnek december végén, ami 12,8 százalékos növekedés az egy évvel korábbi szintről
- az nettó előfizetői létszám 13,1 millióval nőtt az időszakban, ez felülmúlja az elemzői várakozásokat, a szakértők 8-9 milliós növekedésre számítottak

- az előfizetői létszám növekedését az olyan újítások bevezetése támogatta, mint a reklámokat is tartalmazó szolgáltatás elindítása, vagy a jelszómegosztás visszaszorítása
- jelenleg már 23 millió felhasználója van a hirdetésekkel ellátott streaming szolgáltatásának – mondta el a Netflix egyik vezetője az idei Las Vegas-i fogyasztói elektronikai show-n, ami jelentős növekedés a novemberben közölt 15 millióról
- bár a Netflix szerint 2024-ben nem a hirdetések jelentik az elsődleges bevételi forrást, továbbra is arra törekszik, hogy ezen a területen is bővüljön a létszám

- az egy előfizetőre jutó bevétel 1 százalékkal nőtt év/év alapon, árfolyamhatásoktól tisztítva, miután az elmúlt 18 hónapban limitáltak voltak az áremelések: az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban a lezárt negyedévben árat emelt a Netflix, viszont ezt a hatást ellentételezte, hogy több piacon árcsökkentést vitt véghez – olvasható a Netflix gyorsjelentésében
- 12,5 százalékos növekedéssel, 8,8 milliárd dolláros bevétellel zárta a negyedik negyedévet a Netflix, ami valamelyest meghaladja az elemzői várakozásokat, a konszenzus ugyanis 8,7 milliárd dollár volt
- a működési eredmény közel háromszorozódott az egy évvel ezelőtti szintről, 1,5 milliárd dollárt tett ki, ami 16,9 százalékos üzemi eredményszintnek felel meg
- a Netflix menedzsmentje a profitabilitás javítására fókuszál, és 2024-re jelentős javulást vár ezen a téren, a teljes pénzügyi évre vonatkozó működési eredményszint-várakozását 24 százalékra emelte a korábbi 22-23 százalékos célról, miután a tavalyi évet 17,8 százalékos marzzsal zárta
- a cég vezetősége szerint a marzsok javulását a dollár gyengülése és a vártnál jobb negyedik negyedéves teljesítmény segíti
- a negyedik negyedévet 938 millió dolláros nettó eredménnyel zárta a Netflix, szemben az egy évvel ezelőtti 55 millió dollárral
- az egy részvényre jutó eredmény 2,11 dollárra rúgott, ami elmarad az elemzői várakozásoktól, a konszenzus ugyanis 2,22 dollár volt
- ez azonban nem zavarta különösebben a befektetőket, miután a folyó negyedévre erős profitvárakozásokat adott a Netflix, a január-márciusi időszakra 4,49 dolláros EPS-t vár a cég, szemben a Wall Street 4,1 dolláros várakozásaival
- az első negyedévre 9,2 milliárd dolláros bevételt, 2,4 milliárd dolláros működési eredményt és 1,9 milliárd dolláros nettó eredményt vár a vezetőség, ami a bevétel szintjén 13 százalékos, a működési eredmény szintjén 41 százalékos, a nettó eredmény tekintetében pedig 51 százalékos év/év alapú növekedést jelent.

A menedzsment optimista az idei évvel kapcsolatban, jó lendülettel lép a cég a 2024-es évbe. A kétszámjegyű növekedést az előfizetők számának emelkedése, és az áremelések segíthetik – közölte a Netflix.
Miközben a streaming szolgáltatók küzdenek a nyereségességért és elkezdték visszavágni a tartalomfejlesztési kiadásaikat, a Netflix továbbra is erős beruházási tervekkel készül az évre, de nem tervezi szórakoztatóipari cégek vagy eszközök akvizícióját – írja a CNBC a menedzsment nyilatkozatai alapján. Hozzáteszik, hogy további konszolidáció várható a piacon.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!