Hatottak az árcsökkentések
Megérkeztek a Tesla a legfrissebb számai, melyek közül a gyártási és értékesítési adatokat már a sales report során megismerhettük. A cég összesen 494 989 autót gyártott le a negyedik negyedévben, ami az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos növekedésnek felel meg.

Az eladások ehhez képest jelentősebb mértékben, 20 százalékkal 484 507 darabra nőttek a bázishoz képest. Az értékesített modellek túlnyomó többsége (95 százaléka) Model 3 és Y. Érdekesség, hogy a 2023-ban a cég több mint 1,2 millió Model Y-t szállított le, ami ezzel a legnépszerűbb autó volt tavaly – nem csak az elektromosok közül.

Az árcsökkentések másik oldala
Az értékesítés növekedésének köszönhetően minimálisan ugyan, de nőtt a bevétel is, emellett pozitívan hatott az egyéb üzleti területeken (például energiatárolás, szerviz és szolgáltatások) elért növekedés, illetve a pozitív devizahatás. A Tesla elhíresült árcsökkentései viszont a negatív oldalon befolyásolták a bevételek alakulását; emellett az FSD Beta egy évvel korábbi széleskörű észak-amerikai bevezetése miatt bázishatás is érvényesült ezen bevételi láb esetében.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!