Előfizetői tartalom

Betett az izraeli háború a Wizz Airnek, veszteséges lett a légitársaság

Portfolio
Erőteljesen növekedett az október-decemberi negyedévben a Wizz Air utasforgalma, és kissé javult a gépek kihasználtsága, azonban az időszakot veszteséggel zárta a légitársaság mind az üzemi eredmény, mind a nettó eredmény szintjén. Az izraeli járatok leállítása nem kedvezett a cégnek, emellett a hajtóművizsgálatok miatt is kiestek kapacitások. A jó hír, hogy a menedzsment megerősítette március végén záruló pénzügyi évére vonatkozó profitvárakozását, azonban a befektetőket ez sem nyugtatta meg, esik a légitársaság részvénye a ma délelőtti kereskedésben.

Mibe fektessünk 2024-ben? Az állampapír, a részvény, az arany, a kripto vagy az ingatlan lesz a nyerő? Szakértőink minden kérdésre választ adnak. Ha fontos önnek, hogy megtakarításai optimális befektetésekben gyarapodjanak, akkor ott a helye a konferenciánkon!

A negyedév főbb számai:

  • 15,1 millió utast szállított az október-decemberi időszakban a Wizz Air, ami 22 százalékos növekedés az egy évvel korábbi szintről
  • a férőhely-kihasználtságot mérő load factor 87,6 százalékra rúgott, ami 0,3 százalékpontos javulás
  • a járatok 99,3 százalékát teljesítette a negyedévben a cég, a pontosan érkező járatok aránya pedig 72,2 százalékra javult az egy évvel korábbi 62,3 százalékról
  • az időszak végén 195 gépből álló flottával rendelkezett a légitársaság, ami 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és összesen 17 millió helyet kínált, ami pedig közel 22 százalékos növekedés
  • a bevételek az utasforgalomnál kisebb mértékben, 17 százalékkal nőttek a bázisidőszakhoz képest, 1,06 milliárd eurós bevétellel zárta az időszakot a Wizz Air
  • az EBITDA a bázisidőszaki veszteséggel szemben 18,7 millió eurós pluszt mutatott, a működési eredmény szintjén viszont 180 millió eurós veszteséget könyvelt el a cég
  • a devizaárfolyam-változásokon nem realizált nyereséget ért el a légitársaság, így a működési eredményhez képest kisebb, 105 millió eurós veszteséggel zárta az október-decemberi negyedévet a társaság, miközben a bázisidőszak egy nagyobb pénzügyi eredménynek köszönhetően pluszos volt
  • az egy utaskilométerre jutó bevétel 8 százalékkal csökkent, a költségek pedig 9 százalékkal, ami nagyrészt az üzemanyagoknak köszönhető, az üzemanyagköltségeket kiszűrve 1 százalékos volt a költségcsökkenés
  • a negyedévet 1,7 milliárd eurós készpénzállománnyal zárta a Wizz Air, ami 11 százalékkal több, mint 2022 decemberében.

A légitársaság közlése szerint az egy utaskilométerre jutó bevételek csökkenése részben a kapacitásnövelések, részben az izraeli forgalom kiesésének tudható be.

A negyedéves EBITDA már eléri a Covid előtti szintet, míg az egységköltségek csökkenése főként az üzemagyagköltségek csökkenésének köszönhető, de a magasabb kihasználtság is szerepet játszott.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés