Portfolio signature

Továbbra is fáj az infláció, egyre kevesebbet isznak a magyarok

Portfolio
Ismertette harmadik negyedéves számait a Zwack, ugyan a cég növekvő bevételről számolt be, de a magas infláció nem csak a negyedév hanem a cég pénzügyi évének első kilenc hónapjában is jócskán éreztette hatását, a nagykereskedelem mellett pedig az eddigi tendenciákkal ellentétben már a kiskereskedelmi volumenben is visszaesés volt tapasztalható.
Mibe fektessünk 2024-ben? Az állampapír, a részvény, az arany, a kripto vagy az ingatlan lesz a nyerő? Szakértőink minden kérdésre választ adnak. Ha fontos önnek, hogy megtakarításai optimális befektetésekben gyarapodjanak, akkor ott a helye a konferenciánkon!

Fáj a magas infláció

Az április-decemberi időszakban:

  • A cég bruttó árbevétele 3,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a nettó bevétel 5,4 százalékkal emelkedett az időszak során.
  • A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 6,1 százalékkal nőtt, míg a saját termelésű termékek nettó árbevétele a magyar piacon 8 százalékot emelkedett.
  • A prémium szegmens árbevétele 7,6, míg a minőségi termékek árbevétele 9,3 százalékkal szárnyalta túl a bázisidőszak értékét. A prémium szegmensen belül az Unicum értékesítése nőtt, a Fütyülős azonban csökkent, a többi márka pedig a bázis időszakhoz hasonlóan teljesített a cég közleménye szerint.
  • A minőségi termékek kategóriájában valamennyi nagyobb volumenű márka forgalma emelkedett. Ezen belül árbevétel tömegben a Kalinka nőtt a legnagyobb mértékben, forgalomarányosan azonban a Black Velvet a Trois Tours és az Óbester is 20 százalék feletti növekedést ért el.
  • A magas infláció továbbra is rányomja a bélyegét a Zwack eredményességére: az árbevétel ugyan emelkedett az üzleti év első három negyedévében, a volumen azonban 2,5 százalékkal esett vissza. A visszaesés a nagykereskedelem mellett,

az eddigi tendenciákkal ellentétben a kiskereskedelemben is csökkent, mintegy 2,5 százalékkal

  • Az exportra értékesített termékek árbevétele 8,7 százalékkal csökkent, ezen belül Németországban 24, míg Romániában 3 százalékkal esett vissza a forgalom. Az árbevétel csökkenés 70 százalékát magyarázza az, hogy a cég több nem rendszeresen rendelő partnere még nem vásárolt ebben az üzleti évben.
  • A szolgáltatások árbevételénél azonban jelentős, 27,5 százalékos növekedés volt megfigyelhető. A rekord látogatólétszámnak köszönhetően az Unicum Ház jegyértékesítésének árbevétele is nőtt, 40 százalékkal.
nettoarbev

A személyi jellegű ráfordítások 13,3 százalékkal emelkedtek, elsősorban az év elején végrehajtott, átlagosan 15,4 százalékos bérfejlesztésnek köszönhetően. Emellett pedig az 1700 forintos részvényenkénti osztalék is hozzájárult az emelkedéshez.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés