Előfizetői tartalom

Továbbra is fáj az infláció, egyre kevesebbet isznak a magyarok

Portfolio
Ismertette harmadik negyedéves számait a Zwack, ugyan a cég növekvő bevételről számolt be, de a magas infláció nem csak a negyedév hanem a cég pénzügyi évének első kilenc hónapjában is jócskán éreztette hatását, a nagykereskedelem mellett pedig az eddigi tendenciákkal ellentétben már a kiskereskedelmi volumenben is visszaesés volt tapasztalható.

Mibe fektessünk 2024-ben? Az állampapír, a részvény, az arany, a kripto vagy az ingatlan lesz a nyerő? Szakértőink minden kérdésre választ adnak. Ha fontos önnek, hogy megtakarításai optimális befektetésekben gyarapodjanak, akkor ott a helye a konferenciánkon!

Fáj a magas infláció

Az április-decemberi időszakban:

  • A cég bruttó árbevétele 3,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a nettó bevétel 5,4 százalékkal emelkedett az időszak során.
  • A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 6,1 százalékkal nőtt, míg a saját termelésű termékek nettó árbevétele a magyar piacon 8 százalékot emelkedett.
  • A prémium szegmens árbevétele 7,6, míg a minőségi termékek árbevétele 9,3 százalékkal szárnyalta túl a bázisidőszak értékét. A prémium szegmensen belül az Unicum értékesítése nőtt, a Fütyülős azonban csökkent, a többi márka pedig a bázis időszakhoz hasonlóan teljesített a cég közleménye szerint.
  • A minőségi termékek kategóriájában valamennyi nagyobb volumenű márka forgalma emelkedett. Ezen belül árbevétel tömegben a Kalinka nőtt a legnagyobb mértékben, forgalomarányosan azonban a Black Velvet a Trois Tours és az Óbester is 20 százalék feletti növekedést ért el.
  • A magas infláció továbbra is rányomja a bélyegét a Zwack eredményességére: az árbevétel ugyan emelkedett az üzleti év első három negyedévében, a volumen azonban 2,5 százalékkal esett vissza. A visszaesés a nagykereskedelem mellett,

az eddigi tendenciákkal ellentétben a kiskereskedelemben is csökkent, mintegy 2,5 százalékkal

  • Az exportra értékesített termékek árbevétele 8,7 százalékkal csökkent, ezen belül Németországban 24, míg Romániában 3 százalékkal esett vissza a forgalom. Az árbevétel csökkenés 70 százalékát magyarázza az, hogy a cég több nem rendszeresen rendelő partnere még nem vásárolt ebben az üzleti évben.
  • A szolgáltatások árbevételénél azonban jelentős, 27,5 százalékos növekedés volt megfigyelhető. A rekord látogatólétszámnak köszönhetően az Unicum Ház jegyértékesítésének árbevétele is nőtt, 40 százalékkal.
nettoarbev

A személyi jellegű ráfordítások 13,3 százalékkal emelkedtek, elsősorban az év elején végrehajtott, átlagosan 15,4 százalékos bérfejlesztésnek köszönhetően. Emellett pedig az 1700 forintos részvényenkénti osztalék is hozzájárult az emelkedéshez.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés