A világ legnagyobb sportszövetsége, a német futballszövetség, a DFB hét évtizednyi együttműködés után nem az Adidas-t, hanem a Nike-t választotta mezszponzorként.
A DFB azonban anyagi gondokkal küzd, és nem is titkolta, hogy üzleti szempontból hozta meg a döntést, mert a Nike jobb ajánlatot adott.
Der Deutsche Fußball Bund wird ab 2027 bis 2034 eine Ausrüstungspartnerschaft mit der Nike Inc eingehen. Nike wird alle Nationalmannschaften des ausrüsten und den deutschen Fußball in seiner Gänze fördern.Zur Meldung ️ #DFB
— DFB (Verband) March 21, 2024
Az amerikai sportszergyértó 2027-től 2034-ig lesz a hivatalos partnere a német futballszövetségnek,
A Nike lapértesülések szerint évente több mint 100 millió eurót fizethet a DFB-nek, a dupláját, mint amit eddig az Adidas fizetett.
A Nike a magas összegen felül azzal is meggyőzte a DFB-t, hogy egy komplex víziót állított össze arról, hogy hogyan támogatják és fejlesztik Németországban az amatőr és tömegsportot, és a németországi női labdarúgást.
Az Adidast meglepte a döntés, tegnap egy rövid közleményt tettek közzé, amiben az állt, hogy
A DFB ma tájékoztatott minket arról, hogy a szövetségnek 2027-től új beszállítója lesz.
A 2024-es Európa-bajnokságon a német férfi válogatott még az Adidas mezében fog játszani, a 2026-os világbajnokság az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban lesz a búcsú a német sportszergyártó számára a német válogatottnál.
A sportszövetség szerint ez a hatalmas összeg nemcsak a német férfi fociválogatottnak, de általában a teljes német futballnak nagy lökést adhat, de sokan inkább egy újabb német vereséget, a német gazdaság és a német vállalatok újabb kudarcát látják a történetben.
Az ügy már politikai hullámokat is vetett, Robert Habeck alkancellár a következőket mondta:
Alig tudom elképzelni a német mezt a három csík nélkül. Az Adidas és a fekete, a piros és az arany számomra mindig is összetartozott. A német identitás egy darabja. Kicsit több lokálpatriotizmust vártam volna el.
A német sportlap, a Kicker megszavaztatta az olvasóit,
a szavazásban résztvevők 89 százaléka hibának nevezte az adidas leváltását.
A piacnyitás előtti kereskedésben a Lang&Schwarz brókercég adatai alapján 3 százalék mínuszban áll az Adidas árfolyama, részben a szponzori szerződés elvesztése, részben pedig amiatt, hogy a nagy rivális, a Nike a bevételei csökkenésére figyelmeztetett.
Címlapkép forrása: Alex Grimm/Getty Images