A piacvezető online alkusznál az átlagdíj a kampány hónapjában 34 600 forint volt: a lakásoknál 21 ezer, a családi házaknál 42 ezer. Márciusban a lakásbiztosítások iránti érdeklődés jelentősen nőtt, átlagosan 8-12-szeres volt az érdeklődés, de voltak olyan napok, amikor ötvenszeres is.
Szerződésszámban 17-szeres volt a növekedés a cégnél. Az MNB feltételrendszerének megfelelő Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások is népszerűbbek lettek, a kampányban megkötött lakásbiztosítások 32 százalékát adják ezek a konstrukciók, míg egy évvel korábban mindössze 19 százalékos volt a részesedésük.
A 84%-os váltási aránynak Besnyő Márton ügyvezető igazgató szerint több oka lehet: például az alacsonyabb díj és a kedvezőbb díj/érték-arány, vagyis nagyságrendileg ugyanazért a díjért az eddiginél több szolgáltatást nyújt az adott biztosító.
Az alkuszcég adatai szerint Budapesten belül a legtöbb lakásra a XIV., XIII., és XI. kerületben kötöttek lakásbiztosítást, családi házak esetében a toplistára a XVII., XVIII., XVI. kerület került fel, míg a lakásoknál a XIII., XIV., és XI. kerület teljesített a legjobban.
A városok esetében a Pest vármegyében élők vitték a prímet, a Dunakeszin, Szigetszentmiklóson, Vácon és Dunaharasztiban lévő ingatlanokra kötötték a legtöbb lakásbiztosítást a kampányban. A vármegyeszékhelyek közül Debrecen, Győr, Miskolc, Pécs és Székesfehérvár emelkedett ki a mezőnyből. Lakosságarányosan a Balaton déli partján fekvő Zamárdi lett az “országos bajnok”.
A legtöbb szerződést a KÖBE, a Groupama, a Genertel, és a K&H biztosítóknál kötötték, aa portfolión belül részarányban pedig
a legnagyobb növekedést a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali és a K&H érte el.
Az alapbiztosítások mellé sokan kötöttek különböző kiegészítő szolgáltatásokat. Ezek közül a legnépszerűbbek az ablak- és tetőbeázásra, törésre, elfolyt víz költségének megtérítésére, duguláselhárításra és a besurranó tolvajok okozta károkra szólnak.
Címlapkép forrása: Getty Images