Egy héttel ezelőtt tette közzé negyedéves mobiltelefon-értékesítési statisztikáit az IDC, amelyből kiderült, hogy globálisan 10 százalékkal kevesebb okostelefont adott el az első negyedévben az Apple, miközben a kínai versenytársak szárnyaltak. A Counterpoint Research friss számai szerint különösen gyengén teljesített Kínában az amerikai techóriás, 19 százalékkal kevesebb iPhone-t adott el az Apple az időszakban, ami a Covid-járvány kitörése, vagyis 2020 eleje óta a legnagyobb mértékű visszaesés - írja a Bloomberg.
Mindeközben a Huawei valósággal szárnyalt, közel 70 százalékkal több készüléket adott el Kínában, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerepe volt a Mate 60 okostelefonnak, ami felsőkategóriás chippel és 5G-támogatással jelent meg a piacon. Ez nagy feltámadást hozott el a kínai cégnek, miután a 2019-es amerikai szankciók csaknem tönkretették a mobiltelefon-üzletágat.
Kínában, ahol a teljes mobilpiac 1,5 százalékkal növekedett az első negyedévben, jelenleg az Apple a harmadik, míg a Huawei a negyedik legnagyobb az értékesítések volumenét tekintve.
Az Apple részvényei nem reagáltak komolyabb elmozdulással a hírekre, 0,4 százalékos mínuszban áll a részvény a nyitás előtti kereskedésben.