A március 31-én zárult negyedév volt a Zwack pénzügyi évének negyedik negyedéve:
- Az időszak során a bruttó árbevétel 11,1 százalékkal emelkedett, a nettó értékesítés pedig 9,6 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakához viszonyítva.

- Az anyagköltségek 3,2 százalékkal csökkentek, míg a személy jellegű ráfordítások 10,4 százalékkal nőttek a bázisértékhez képest.
- Pozitívum, hogy az értékesítési volumen az időszak során 9 százalékkal nőtt, ezt a cég azzal magyarázza, hogy ebben az üzleti évben a teljes húsvéti szezon márciusra esett.
A Zwack negyedéves számai (millió HUF) | |||
2023. január-március | 2024. január-március | változás | |
Bruttó értékesítés | 4813 | 5349 | 11,1% |
Jövedéki adó | 1705 | 1944 | 14,0% |
Népegészségügyi termékadó | 0 | 0 | 0,0% |
Nettó árbevétel | 3108 | 3405 | 9,6% |
Anyagköltségek | 1329 | 1287 | -3,2% |
Bruttó fedezet | 1779 | 2118 | 19,1% |
Bruttó fedezeti szint | 57,2% | 62,2% | 5,0pp |
Személyi jellegű költségek | 966 | 1066 | 10,4% |
Értékcsökkenés | 126 | 148 | 17,5% |
Egyéb működési költségek | 1223 | 1265 | 3,4% |
Üzemi eredmény | -513 | -329 | -- |
Adózás előtti eredmény | -395 | -267 | -- |
Adózott eredmény | -389 | -301 | -- |
Forrás: Zwack, Portfolio |
Ami az éves számokat illeti:
- Az időszak során a társaság bruttó árbevétele 4,5 százalékkal emelkedett az előző üzleti év árbevételéhez képest. A nettó értékesítés 22,5 millió forint volt, ami 6 százalékkal magasabb a bázis időszakinál.
- A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 7,3 százalékkal nőtt év/év alapon. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 8,6 százalékkal volt magasabb az előző üzleti évhez képest. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 8,2, míg a minőségi termékeké 9,7 százalékkal emelkedett. A prémium márkán belül egyedül az Unicum márka ért el átlagon felüli növekedést, bár a negyedik negyedévben már a Fütyülős értékesítése is számottevően nőtt. A minőségi termékek kategóriájában pedig valamennyi nagyobb volumenű márka forgalma emelkedett.
- A forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,9 százalékkal emelkedett az előző üzleti évhez képest, ezen belül a Diaego portfolió árbevétele 3,1 az egyéb forgalmazott termékeke pedig 9,8 százalékkal nőtt. Utóbbi kategóriában leginkább az Evian és a pezsgőt árbevétele emelkedett.
- A magas infláció miatt jelentős volt a fogyasztásvisszaesés: ugyan az árbevétel 7 százalékkal nőtt, de eközben a volumen 1 százalékkal csökkent.
- Az év egészét tekintve a visszaesés nagyobb részt továbbra is a nagykereskedelmi csatornában jelentkezik. A kiskereskedelmi csatorna kicsivel haladta meg a bázis szintet. Ebben jelentős szerepe van annak, hogy 2023 második félévétől a kiskereskedelem egyre agresszívebb árháborút folytatott a fogyasztók megnyeréséért vívott küzdelemben, mely több erős márkánk forgalmát pozitívan befolyásolta.
- Az exportra értékesített termékek árbevétele 6,1 százalékkal emelkedett: a nagyobb export piacok közül ugyan Olaszországban 4 százalékkal nőtt a forgalom, de Németországban 17, Szlovákiában pedig 12 százalékos visszaesés volt tapasztalható év/év alapon. A Duty free-ben értékesített termékek árbevétele pedig éves szinten 11 százalékkal nőtt.
- A szolgáltatások árbevétele pedig 11 százalékkal nőtt év/év alapon.
- Ami a költségeket illeti, az anyagjellegű ráfordítások 5,1, a személyi jellegű ráfordítások pedig 12,5 százalékkal emelkedtek. A bruttó fedezeti szint pedig 0,3 százalékkal lett magasabb az előző évinél.
- Az üzemi eredmény és az adózott eredmény is két számjegyű visszaesésről számolt be a vállalat a március 31-én vásárolt üzleti évre vonatkozóan.
A Zwack éves számai (millió HUF) | |||
2022/2023 | 2023/2024 | változás | |
Bruttó értékesítés | 35364 | 36938 | 4,5% |
Jövedéki adó | 12517 | 14442 | 15,4% |
Népegészségügyi termékadó | 1632 | 0 | -100,0% |
Nettó árbevétel | 21215 | 22496 | 6,0% |
Anyagköltségek | 8511 | 8949 | 5,1% |
Bruttó fedezet | 12704 | 13547 | 6,6% |
Bruttó fedezeti szint | 59,9% | 60,2% | 0,3pp |
Személyi jellegű költségek | 3685 | 4146 | 12,5% |
Értékcsökkenés | 600 | 629 | 4,8% |
Egyéb működési költségek | 4651 | 5407 | 16,3% |
Üzemi eredmény | 3868 | 3466 | -10,4% |
Adózás előtti eredmény | 4160 | 3636 | -12,6% |
Adózott eredmény | 3448 | 2906 | -15,7% |
Forrás: Zwack, Portfolio |
Ami az osztalékot illeti, osztalékpapírként a Zwack befektetői számára az éves jelentést követően az egyik legfontosabb információ, hogy mennyi osztalékot fizet a cég. A közgyűlési meghívóból kiderül, hogy az igazgatóság a 2023. április 1-től 2024. március 31-ig tartó üzleti évre összesen 2,89 milliárd forint, azaz részvényenként 1400 forint osztalék megállapítását és kifizetését javasolja, ami 300 forinttal alacsonyabb a tavalyi 1700 forintos osztaléknál.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!