Idén az év első 7 hónapjában 4,3 százalékkal nőtt az autóeladás Németországban, eközben az elektromos autók értékesítése 20 százalékkal zuhant (csak júliusban 37 százalék volt a visszaesés), miközben 2023-ban még 16,4 százalék volt a piaci részesedése az elektromos autóknak, idén már csak 12,6. Nyilván aggasztja ez a gyártókat, amelyek gőzerővel fejlesztik és dobják piacra elektromos modelljeiket, de úgy tűnik, hogy a német kormányt is,
a német kormánykoalíció ugyanis elfogadott egy elektromos autók használatának ösztönzését célzó adócsökkentési javaslatot.
A német kormány által szerdán jóváhagyott tervezet szerint
- a vállalatok az újonnan vásárolt elektromos és a nulla károsanyag-kibocsátásúnak minősülő járművek értékének legfeljebb 40 százalékát vonhatnák le az adóból a vásárlás évében, ami fokozatosan 6 százalékra csökkenne,
- emellett az elektromos és zéró emissziós céges autók, amelyek értéke legfeljebb 95 ezer euró (a korlát korábban 75 ezer euró volt) ezentúl kedvezményes adóztatásban részesülnek.
A kormány becslése szerint az intézkedés 2024 és 2028 között évente átlagosan mintegy 465 millió euró költséggel jár.
Robert Habeck gazdasági miniszter kedden kijelentette, hogy a kormány továbbra is támogatni fogja a német autóipar elektromos autókra való átállását.
A VDA autóipari szövetség üdvözölte a kormány terveit.
Ez egy fontos és helyes jelzés, amelyre sürgősen szükség van, különösen a környezetvédelmi bónusz tavaly év végi hirtelen megszűnése és az elektromos járművek iránti gyengébb kereslet miatt
- mondta a VDA szerdán.
Egyébként a Volvo most jelentette be, hogy eláll korábbi tervétől, hogy 2030-ra már csak elektromos modelleket kínáljon.
Címlapkép forrása: Sebastian Kahnert/picture alliance via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ