Mi most a sztori a Ryanairnél?
A légitársaságokat általánosan sújtó makrogazdasági és geopolitikai gondok, valamint a repülőgépekkel kapcsolatos problémák alaposan nyomot hagytak idén a legtöbb vállalat részvényének árfolyamában, nincs ez másként a Ryanair és a nagy rivális Wizz Air esetében sem. Előbbi részvényei 14, utóbbié pedig 40 százalékos mínuszban van idén.
A diszkont légitársaságok esetében a fő sztorit az előző hónapokban a nyári csúcsszezon jegyárai szolgáltatták, melyek az előzetesen vártnál csak kisebb mértékben nőttek, ez pedig meg is látszott a cégek pénzügyi számain. Ugyan a vártnál, később, de úgy tűnik végül valóban megérkezhet a pandémia és az inflációs sokkot követően a jegyárak normalizálódása (drágulása), a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary legalábbis meglehetősen optimistán nyilatkozott néhány napja ezzel kapcsolatban.
Az első negyedévben a Ryanairnél az átlagos jegyár 41,93 euró volt, ami 15 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában, míg az adózott eredmény 360 millió euró volt, ami mintegy 46 százalékos csökkenésnek felel még év/év alapon.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!