Augusztus végén írtunk arról, hogy piaci pletykák szerint már szeptemberben belép a magyar kereskedelmi piacra az Allegro, a lengyel online piactér.
A lengyel cég piacra lépése valamivel később, október elején történt meg, a cég magyar honlapja már elérhető, szúrta ki a Forbes.
Az Allegro 25 éve indult el, mostanra a régió legnagyobb e-kereskedője, négy ország százötvenezer kereskedőpartnerének több százmillió termékét kínálják a régióban. magukat a legnagyobb európai eredetű e-kereskedelmi szereplőnek tartják.
Az Allegro tavaly indult el Csehországban is, idén pedig Szlovákiában, a cégcsoporthoz tartozik a Mall.hu is. A lengyel, a cseh és a szlovák piaci belépés után a terjeszkedés Magyarországon, Szlovéniában és Horvátországban történik.
2024 második negyedévében az Allegro Group csoportszintű bruttó kereskedelmi értéke (Gross Merchandise Value, a platformon eladott termékek bruttó értéke) 11,1%-kal növekedett az előző negyedévhez képest, ami 2,2%-os negyedéves gyorsulást jelent a növekedés mértékében. A konszolidált korrigált EBITDA éves szinten 31,5%-kal nőtt. Az aktív vásárlók száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót, ebből több mint 5 millióan Lengyelországon kívüli felhasználók.
Címlapkép forrása: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images