Aegean Airlines
A görög légitársaság a Bejrútba közlekedő járatait október 31-ig felfüggesztette, Tel-Avivba pedig október 6-ig nem repül.
Air Algerie
Az algériai légitársaság további értesítésig felfüggesztette a Libanonba induló és onnan érkező járatait.
Air Baltic
A lett cég október 31-ig törölte Tel-Avivba közlekedő járatait.
Air Europe
A spanyol légitársaság október 2-ig nem repül Tel-Avivba.
Air France-KLM
Az Air France szeptember 30-án felfüggesztette a Párizs-Tel Aviv és a Párizs-Bejrút járatokat október 8-ig. A KLM legalább az év végéig felfüggesztette az összes Tel-Avivba tartó járatát - közölte a légitársaság október 1-jén. A francia-holland csoport fapados egysége, a Transavia 2025. március 31-ig törölte a Tel-Avivba közlekedő járatokat, november 3-ig pedig az Ammánba és Bejrútba tartó járatokat.
Air India
India első számú légitársasága további értesítésig nem repül Tel-Avivba.
Bulgaria Air
A bolgár légitársaság október 15-ig felfüggeszti minden izraeli járatát.
Cathay Pacific
A hongkongi légitársaság minden tel-avivi járatát törölte 2025. március 27-ig.
Delta Air Lines
Az amerikai légitársaság nem repül New York és Tel-Aviv között december 31-ig.
EasyJet
A brit diszkont légitársaság még áprilisban függesztette fel járatait Tel-Avivba, amiket 2025. március 30 előtt nem terveznek újraindítani.
Emirates
A légitársaság járatai Dubaj és Bejrút között nem közlekednek október 8-ig.
Etihad Airways
Abu-Dzabi légitársasága október 2-án számos járatát átirányítja a Közel-Kelet egyes részein elrendelt légtérkorlátozások miatt.
Flydubai
A dubaji légitársaság szeptember 30 és október 7 között törölte Dubaj és Bejrút között közlekedő járatait, valamint október 2-án és 3-án törölt Jordániába, Irakba és Iránba induló járatokat az átmeneti légtérzárak miatt.
IAG
A British Airways anyavállalata felfüggesztette a Tel-Avivba közlekedő járatait október 7-ig, a cégcsoporthoz tartozó Vueling január 12-ig nem repül Tel-Avivba, Jordánia fővárosába, Ammánba pedig bizonytalan ideig nem indít járatokat.
Iran Air
Az iráni légitársaság minden bejrúti járatát törölte további értesítésig – közölték szeptember 28-án.
Iraqi Airways
Az iraki nemzeti légitársaság szeptember 27-én jelentette be, hogy felfüggeszti bejrúti járatait.
ITA Airways
Az olasz légitársaság október 31-ig nem közlekedik Tel-Avivba.
LOT
A lengyel légitársaság még szeptember 20-án döntött úgy, hogy határozatlan ideig felfüggeszti Libanonba repülő járatait.
Lufthansa Csoport
A német cégcsoport október 31-ig felfüggesztette a Tel-Avivba tartó járatokat, míg a teheráni járatokat október 26-ig. A bejrúti járatokat november 30-ig felfüggesztik. Október 2-ig elkerüli az iráni, az iraki és a jordániai légteret a közel-keleti fegyveres konfliktus eszkalálódása közepette, és felfüggeszti az Ammánba és Erbilbe közlekedő járatokat. A SunExpress, a Lufthansa és a Turkish Airlines közös vállalata december 17-ig felfüggesztette a bejrúti járatokat.
Pegasus
A török légitársaság törölte bejrúti járatait október 7-ig.
Ryanair
A legnagyobb európai diszkont légitársaság október 26-ig nem repül Tel-Avivba.
Qatar Airways
A katari légitársaság átmenetileg felfüggesztette járatait Bejrútba.
Sundair
A német légitársaság október 31-ig törölte Berlin-Bejrút és Bréma-Bejrút járatait.
United Airlines
Az amerikai légitársaság biztonsági okokra hivatkozva további értesítésig törölte tel-avivi járatát.
Ami a budapesti járatokat illeti, hajnalban jelentős késéssel, de felszállt az Israir és az El-Al Budapestről Tel-Avivba induló járata, de a Wizz Air már törölte mai két tel-avivi járatát, valamint a Bluebird Airways is a délutáni járatát.
A Wizz Air holnap hajnali járata azonban még „várható” a Budapest Airport járatinformációs oldala szerint.
Az izraeli háború kitörése óta nagy a bizonytalanság a régió légiközlekedése körül, a nyugati légitársaságok időről időre felfüggesztették az érintett területekre irányuló járataikat. A kieső járatok mellett további nehézséget okoz, hogy kerülik a légteret, Ukrajnát, Fehéroroszországot és Oroszországot már az orosz-ukrán háború kitörése óta, és már a Közel-Keleten is egyre több kitérőt kell tenni, ami az Ázsiába induló járatoknál jelentősen növeli az üzemanyagszükségletet, ezáltal pluszköltségeket okozva. Több légitársaság például korábban azért függesztett fel ázsiai járatokat, mivel az orosz légtér kerülése miatt már nem volt kifizetődő üzemeltetni őket. Ráadásul a közel-keleti és az ázsiai légiközlekedési piac egy gyorsan növekvő szegmens, így fájdalmas ez a döntés a légitársaságoknak, akik keresik a növekedési lehetőségeket az érett nyugati piacokon túl.
Az európai légitársaságok részvényei esnek a mai kereskedésben a súlyosabbra forduló közel-keleti helyzet miatt, de ennek csak egyik okát jelentik a járattörlések. Ami fájdalmasabb számukra, az az olajár emelkedése az erősödő geopolitikai feszültségek közepette, miután működési költségeikben nagy a súlya az üzemanyagnak, fedezni pedig csak rövid távon tudják magukat az olajár emelkedése ellen.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images