A harmadik negyedévben a 4iG Csoport értékesítés nettó árbevétele 13 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, ami a társaság közleménye szerint a nagyvállalati és a lakossági mobilelőfizetői számok bővülésének, az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel növekedésének és az informatikai üzletág emelkedő bevételeinek köszönhető. Az egy előfizetőre jutó bevétel emelkedésében a díjak idei jelentős növekedése is szerepet játszott, a hazai távközlési szolgáltatók ugyanis közel a tavalyi infláció mértékével növelték idén a díjaikat.
A távközlési vállalatoknál kiemelten figyelt eredményességi mutató, az EBITDA a bevételhez hasonló mértékben, 14 százalékkal növekedett.
Ezzel 32,9 százalékos EBITDA-szintet ért el a társaság, ami kismértékű, 0,1 százalékpontos javulás az egy évvel ezelőtti szinthez képest.
A bevételek kisebb részét, 14 százalékát adó IT szegmens bevétele 61 százalékkal emelkedett év/év alapon, az EBITDA pedig több mint négyszereződött. A javulás főként a Gondosóra projekt felfutásának és a szigorú költségkezelésnek köszönhető, különösen a munkavállalói költségek terén – közölte a vállalat.
A távközlési szegmens bevétele közel 10 százalékkal nőtt, az EBITDA szintjén pedig szintén 10 százalékos emelkedésről számolt be a 4iG. Ami a külföldi tevékenységeket illeti, Albániában 12 százalékos bevételnövekedés mellett 28 százalékos EBITDA-növekedést ért el a 4iG, míg Montenegróban 3 százalékos bevételnövekedést és közel 10 százalékos EBITDA-javulást könyvelt el a cég.
A teljes átfogó jövedelem továbbra is mínuszt mutat, 2,2 milliárd forintos veszteséget termelt a cég, ami pénzmozgással nem járó tételeknek tudható be nagyrészt, elsősorban az elmúlt időszak akvizícióiból származó átértékelés miatti leírásoknak és a deviza alapú hitelek átértékelésének.
A nettó hitelállomány 830 milliárd forintra csökkent, miután a készpénzállomány közel a kétszeresére nőtt az egy évvel korábbi szintről. A működési cash flow több készpénzt termelt az időszakban, és ezúttal akvizíció sem volt.
Az EBIITDA alakulásához viszonyított eladósodottság negyedévről negyedévre csökken, jelenleg a 4-szeres szint alatt jár.
A vállalatnál jelenleg is folyik a transzformációs program, a 2025-ben záruló program célja a csoport felépítésének egyszerűsítése, a működési hatékonyság növelése, a szinergiák jobb kihasználása, és ezek együttes hatásaként a versenyképesség növelése a hazai piacokon. Ezzel párhuzamosan a tervezett ütemtervnek megfelelően zajlik a cégcsoport távközlési leányvállalata, a Vodafone Magyarország leválása az előző tulajdonos Vodafone Global rendszereiről, új platformok és IT megoldások bevezetésével. Emellett a 4iG Csoport megkezdte a felkészülést távközlési kereskedelmi vállalatai összeolvadására, ennek első lépéseként a Vodafone Magyarország, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech 2025. január 1-től egységesen ONE márkanév alatt nyújtják majd szolgáltatásaikat – közölte a 4iG.
A 4iG árfolyama ma 1,5 százalékot esett, idén közel stagnált a papír, amivel alulteljesítő a magyar tőzsdén a BUX indexhez képest.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images