Portfolio signature

Szép csendben új ipari forradalom küszöbén járunk - Honnan tudjuk, mennyire "okos" valójában egy gyár?

Achilles Georgiu, CEU
Az elmúlt években számos gyártóüzemet meglátogatva felfigyeltem arra, hogy igen nagy a gyártásért felelős emberek önbizalma. „Már használunk mesterséges intelligenciát” – mondják büszkén; ugyanakkor nem ritkán olyan gyárakról beszélünk, ahol az étterem napi menüje még mindig papíron van kitűzve a faliújságra. A mai gyártási környezetben nem könnyű eldönteni, hogy egy gyár „okosnak” minősül-e vagy sem. Ami még ennél is nehezebb, felmérni, valójában mennyire „okos” a gyár.
Lépjen szintet vállalkozásával, éljen a hatékonyságnövelés teljes eszköztárával az AI-tól az energiahatékonyság-javításig!

Úgy vélem, egy gyár érettségi szintjét végső soron a leggyengébb láncszeme határozza meg, különösen olyan környezetekben, ahol az összehangolt működés és az egymásra való utaltság kulcsfontosságú eleme a minőségnek. Bár sok gyár tényleg bevezetett már bizonyos mesterséges intelligenciára épülő technológiát – többnyire gépi tanulással kapcsolatos megoldásokat –, ez önmagában még nem jelenti azt, hogy valóban okosgyáraknak nevezhetjük őket.

A három pillér: hangszerelés, adatizálás és intelligencia

Az okosgyárak érettségének értékelésekor három kulcsfontosságú szempont emelkedik ki:

  1. a gyárak „hangszerelése”, amely a gyártási folyamatok és rendszerek technológiai eszközökkel való felszerelését jelenti;
  2. az „adatizálás” szintje, vagyis az adatok gyűjtése, mérése és nyomon követése a gyártás különböző szakaszaiban;
  3. valamint az „intelligencia” alkalmazása, a döntéshozatalban.

Az adatvezérelt döntéshozatal nem újkeltű a gyártásban, de az igazi kérdés, hogy a döntéshozatal automatizált-e, és mesterséges intelligencia által vezérelt-e. Mennyire rugalmas a gyár valójában? Hatékonyan tud reagálni a változó követelményekre és elvárásokra?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés