
Joó István tájékoztatása szerint a BYD központja kedden megerősítette, hogy
továbbra is teljes gőzzel haladnak a munkálatok Szegeden.
Mint arról a Portfolio is beszámolt, a Reuters forrásokra hivatkozva azt írta, a kínai BYD csak 2026-ban tervezi elindítani a tömeggyártást a szegedi elektromosautó-gyárában, és az első két évben a tervezett kapacitás alatt fog működni az üzem.
A szegedi, 4 milliárd eurós beruházásból épülő gyár 2026-ban kezdi meg a tömeggyártást, de az első évben csak néhány tízezer járművet fog előállítani, ami töredéke a 150 ezer darabos kezdeti kapacitásnak.
A gyár végső kapacitása évi 300 ezer autó lenne.
A BYD elmondta, októberben kezdi meg működését Szegeden, de azt nem közölte nyilvánosan, hogy mikor indul a sorozatgyártás. A Reuters forrásai szerint a termelés 2027-ben emelkedni fog, de még mindig a tervezett kapacitás alatt lesz.
Jóllehet miközben a magyarországi gyártás állítólag késik, a BYD törökországi üzeme a tervezettnél korábban kezdi meg a termelést. Az 1 milliárd dolláros manisai gyár, amely eredetileg 2026 végén indult volna 150 ezer autós éves kapacitással,
már jövőre több járművet fog gyártani, mint a magyar üzem
- számolt be a hírügynökség. Források szerint 2027-ben a törökországi termelés messze meghaladja majd a 150 ezer autót, és 2028-ban ismét jelentősen növelik a kibocsátást.
Az előbbi értesüléseket most cáfoló befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztos közleményében emlékeztetett: a kínai társaság 2023 decemberében – 224 tárgyalási forduló után – döntött úgy, hogy Magyarországon építi fel első európai autógyárát. A 300 hektáros szegedi területen 2024-ben kezdődött az építkezés. A beruházásnak köszönhetően több ezer magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, és a BYD jelenlétéből helyi beszállítók is profitálnak.
Joó István szerint a BYD Magyarország melletti elkötelezettségét az is mutatja, hogy Hollandiából Budapestre telepítik európai üzleti központjukat – ami marketingszakemberektől HR-specialistákon át adatelemzőkig legalább kétezer magasan képzett embernek biztosít karrierlehetőséget a fővárosban –, és elindítanak két nagyszabású, együttvéve mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot hazai egyetemekkel együttműködésben.
A HIPA közleményében kitérnek arra, hogy a közelmúltban jelentették be, hogy a BYD a már 2017 óta működő komáromi üzemében elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautókat is gyárt majd, ami nemcsak új termékpalettát és fejlett technológiát, hanem 620 új munkahelyet is jelent a Duna-parti városnak.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Mindenki menekül Trump vámjai elől, ezért lőtt ki a keleti gazdaság
Szárnyal a tajvani gazdaság.
Milliárdos káosz Mohácson: háromszoros áron sem készül el a kikötő, amit 2023-ban kellett volna átadni
Jelentős késésben és költségtúllépéssel küzd a mohácsi nemzetközi áruforgalmi kikötő beruházása.
Kiszivárgott Orbán Viktor új akcióterve
Ennek a nevében is benne van a "védelmi" kifejezés.
Megjött az inflációs adat - Mit fognak csinálni a lengyelek?
Csökkent az áremelkedés üteme.
Ezt kapta ajándékba egy teljes ágazat a politikai adományokért cserébe
Azt gondolta Trump, hogy miatta hívják GENIUS-nak a GENIUS-t, pedig nem - sőt, még csak nem is annyira zseniális a jogszabály. A stablecoinok szabályozása átment... The post Ezt kapta ajándékba
Ha nyár, akkor szabadság - mit érdemes tudni a szabadság kiadásának szabályairól?
A nyári időszak a legtöbb munkavállaló számára a pihenés és a szabadság tervezésének időszaka. Azonban a szabadság kiadása nem kizárólag a munkavállaló igényeihez igazodik, hanem jogsza
Figyelem, startupok! 900 millió okod van most figyelni
Mi lenne, ha végre olyan forráshoz jutnál, ahol nemcsak pénzt kapsz, hanem olyan partnereket, akik hisznek a technológiádban, és veled együtt építkeznek?
Honnan szereznek pénzt a horvátok a zöldprojektjeikre?
Fenntarthatóság pénzügyi háttérrel: fejlődés és a forrásfelhasználás nehézségei.
Kiszáríthatják-e Arizonát a politikai viták?
A vízhiány egyre súlyosbodik, a megoldások pedig egyre ellentmondásosabbak.
Forgóeszközhitel - Mennyi pénzt mozgathat meg a GINOP PLUSZ B komponense?
A forgóeszközhitelről már korábban is írtunk, de most megmutatjuk, mit jelent ez országos szinten.
Norvégia útja a karbonsemlegesség felé
Állami és ipari együttműködés a teljes CCS-értéklánc mentén.
Pogi vs. Balásy 2.0 - Vita a piac és a verseny mindenhatóságáról
Pogátsa Zoltán, a Hatalmas arcok és a Pogi podcast műsorvezetője és Balásy Zsolt, a Hold Beat hedge fund menedzsere folytatják a korábban megkezdett vitát a... The post Pogi vs. Balásy 2.0 - Vit


Meglepő kulisszatitkok derültek ki: így kerül a magyar hús a zsidó és muszlim vevőkhöz
Jó üzlet a vallási igények kiszolgálása.
Megúsztuk a legrosszabb forgatókönyvet, de mikor jön a növekedési fordulat?
Friss adatok érkeztek.
Bod Péter Ákos elárulta, miért maradt le a magyar gazdaság
Álom marad az osztrák életszínvonal?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?
Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.