Krízis a német autóiparban – drasztikus csökkenés és bizonytalan jövő
A 341 milliárd eurós hozzáadott érték és a 3,2 millió főt foglalkoztató iparág két fő struktúrális és egy konjunkturális válsággal szembesül:
- Technológiai átalakulás: az elektromos, automatizált és hálózatba kapcsolt (connected) járművek térhódítása ugyan ígéretesnek tűnik, ám a német gyártók kínai piaci részesedése ezekben az új energiás járművek kategóriájában mindössze 5%, miközben az összpiaci részesedésük 22 % körüli.
- A gyártás eltolódása a „local-for-local” modell felé: 2014 óta 26%-kal, 3,2 millióra csökkent a Németországból exportált járművek száma, eközben a külföldi termelés 7,1%-kal, 10 millióra nőtt. Ez a hazai beszállítókra jelentős nyomást helyez.
- A globális autógyártás sem mutat javuló trendet: miközben 2017-ben még 73,5 millió jármű készült világszerte, addig 2024-ben ez a szám 67,7 millióra esett vissza – a piac talpra állása tehát lassú.
Mindez együtt drámai termeléscsökkenést eredményezett Németországban is: 2014-ben még 5,6 millió autót gyártottak, de 2024-re ez 4,1 millióra zsugorodott, vagyis 27,4 %-kal kevesebb jármű készült.

Munkahelyek: tömeges megszűnés és kilátástalan átmenet
A foglalkoztatás súlyos válságban van. Az elmúlt években már 55 000 munkahely szűnt meg az autóiparban, miközben az ágazatban dolgozók létszáma 5,7 %-kal csökkent, az országos feldolgozóipari átlag 3,7 %-os csökkenésével szemben.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!